Masarykova univerzita Pedagogická fakulta Katedra sociální pedagogiky Praxe I. Pedagogické činnosti ve školním prostředí (zkušenosti se vzniklou situací v rámci opatření vlády ČR v návaznosti na šíření koronaviru COVID-19) Deník z praxe Vypracoval/a: ………………………… UČO: ……………………. Kurz: Asistent pedagoga Jarní semestr roku 2020 Úvod (co Vás vedlo k činnosti, o které budete psát) · Má zkušenost s dobrovolnickou činností (pomoc seniorům, rodinám, tvorba roušek, koordinační práce s dobrovolníky, Vaše postřehy, dojmy, pocity, zkušenosti, obavy i třeba překvapivá zjištění, …) * S kým jste začala pracovat * proč jste si vybrala tuto pomoc/práci * Jakou činnost děláte, co obnáší nebo · Má zkušenost s pedagogickou činností (doučování dětí – jakou formou, jak jste s dětmi pracovala, komunikovala jste s pedagogy školy, vypomáhá Vám ještě někdo, spolupracujete s někým, jaké metody/přístupy používáte pro úspěch v učení – nemusí se týkat jen učení do školy, ale i do života – vysvětlení dění ve společnosti, toho, co se nyní odehrává, jak na to děti reagují) * S kým jste začala pracovat * Z jakého důvodu pracujete s tímto dítětem/dětmi * Jakou činnost děláte, jaké pomůcky používáte, jak komunikujete, s kým spolupracujete · Praxe ve školském zařízení na pozici asistenta pedagoga – pokud jste stihly tuto praxi, vyplňte vloženou šablonu ve studijních materiálech Závěr (Jak na Vás celá situace dopadá? Co Vám přinesla a naopak, vzala? Měla tato práce smysl? Přílohy (fotografie, obrázky) Poznámka (neuvádět do finální podoby deníku): Nejedná se o jednorázovou zkušenost, měla by být konstantní po nějakou dobu. Přeci jen se práce má týkat praxe, která je nyní proměněna v praxi „domácí“, ale i přesto je jistě dlouhodobá. Jestli jste dobrovolničily jeden den, ok, napište to do praxe a doplňte o své zkušenosti, ale podělte se i o další práci, kterou jste nyní nuceny dělat. Témata můžete propojit (dobrovolničení, práce s dětmi, asistent ped. ve školním prostředí). Přeji pevné zdraví! KŠ Úvod