Úkol květ a kořen – zadání tentokrát žádná botanická fotogalerie, ale vše prosím Vaše fotky a živé rostliny (do 25.4.) (kdo je nemocný nebo v karanténě, může se se mnou domluvit na odložení termínu) Kořen 1.Najděte v přírodě, přineste, určete (alespoň do rodu) a vyfoťte kořenový systém jednoděložné rostliny a dvouděložné rostliny (je třeba očistit od hlíny), určete homorhizii a allorhizii. 2.Fotky s popisem umístěte zde. • Květ Všechny fotky umístěte do prezentace na přidané snímky, myslete na to, že požadované musí být na fotce vidět, r. určete – alespoň do rodu, nezapomeňte řádně vše vyznačit! 1.Vyhledejte a vyfoťte v přírodě nebo vyfoťte doma živý/skutečný květ oboupohlavný (je třeba vyfotit tak, aby byla oboupohlavnost vidět!). 2.Vyfoťte skutečný květ, který má nerozlišené květní obaly. 3.Vyfoťte skutečný květ s rozlišenými květními obaly. 4.Vyfoťte skutečný květ, který má kališní lístky srostlé. 5.Vyfoťte skutečný květ aktinomorfní. 6.Vyfoťte skutečný květ zygomorfní. 7.Vyfoťte skutečný trimerický květ. 8.Vyfoťte skutečný květ pentacyklický nebo tetracyklický. 9.Rozeberte jakýkoliv květ - větší je lepší, vyloženě mu po vyfocení otrhejte kališní lístky, korunní (nebo okvětní), vyfoťte, otrhejte tyčinky – vyfoťte, umístěte pak všechny jeho části na papír, včetně zbytku – květu už jen s pestíkem na nějaký papír/podklad (zvolte dobrou barvu), popište přímo na ten papír (např. 3+3 okvětní lístky, 6 tyčinek, vyfoťte. Napište k němu květní vzorec (na ten papír nebo do snímku úkolu) – kromě počtu plodolistů byste měli najít vše. (Případné konzultace, když si nebudete vědět rady, poskytuji mailem.) 10.V rozebraném květu zkuste žiletkou semeník příčně rozříznou a podívat se a napsat mi, co tam uvnitř je. Nemusíte už fotit. Stačí napsat, co jste uvnitř viděli. Ovšem můžete to i nakreslit, vyfotit, vložit. A neraďte si mezi sebou, ať také potrápíte závity J. Nevadí, když to bude špatně. Zkuste přemýšlet. 11. Úkoly: