Vážené studentky, dovoluji si vám zaslat scénář distanční výuky předmětu FJ1030 Francouzská literatura 17. – 19. stol. - seminář Úkoly ke splnění jsou vyznačeny žlutě. Výuka v týdnu 14.4.- 17.4. Druhá polovina 19. století ve Francii se v literatuře vyznačuje rozdělením uměleckých proudů. Zatímco próza pokračuje směrem k realismu, v poezii se autoři odkloní od citové naléhavosti a společenské angažovanosti romantismu zpátky především k básnickým otázkám krásy myšlenky a formální dokonalosti. Začínají lartpourlartismem, pokračují přes parnasismus k symbolismu, aby nakonec vše vyústilo do avantgard začátku 20. století. Největším básníkem období 50. a 60. let 19. století byl Charles Baudelaire. Poslechněte si prosím charakteristiku Baudelairova díla od Václava Jamka: https://www.youtube.com/watch?v=VnY48FpWq6o Následně si přečtěte dva texty a jejich zhudebněné formy. Text básně Le Serpent qui danse : https://fleursdumal.org/poem/125 Gainsbourg:https://www.youtube.com/watch?v=Wdp1kI5sA6Y Texte básně Envirez-vous http://michel.balmont.free.fr/pedago/baudelaire_vin/enivrez-vous.html Reggiani https://www.youtube.com/watch?v=ZpKb5I6kxbM Jako domácí úkol prosím popřemýšlejte o tom, jak poezie ovlivňuje či ovlivnila váš život a napište mi krátce, které autory máte rády a proč. Podotýkám, že texty písní jsou zhudebněná poezie (jak vidíte z uvedených ukázek), takže se nemusíte omezovat jen na psanou formu. Své práce nahrajte prosím do odevzdávárny s názvem Poezie S přáním krásných svátků Marcela Poučová