Živá hudba minulosti Hudebně pohybová výchova jaro 2019 MgA. Mgr. Hana Havelková Pavana Hudba: Pavana za 10 švestkových knedlíků – Spirituál Kvintet Krok – přísun (simple) krok – přísun 3 kroky – přísun (double) Galliard - 3 krátké poskoky s nataženýma nohama šikmo dolů (1. skáču na PDK), 4. delší poskok a 5. seskok na obě nohy (možno střídat strany nebo se vyskakuje stále na stejnou stranu) - s tímto poskokem se dá pohybovat do všech směru, vpřed, stranou, vzad, do otáčení, po diagonále Branle – simple (2 dlouhé kroky do L stranou, 1 krátký krok do P stranou) – double (2 dlouhé kroky do L stranou, 2 krátké kroky do P stranou) obměny: „zaháknutí“, 3 poskoky Branle de Lavandiers - V půl kruhu: branle double 2x - natočení s partnerem na sebe: za probíhajícího pohrození rukou úkrok do L přísun a úkrok do P přísun - výměna: druhý partner zopakuje to samé - branle double s 3 poskoky místo posledního úkroku do strany / přetočení zpátky na 4 kroky do P Branle Chavenaulx A: 4 delší úkroky do L (=2x double) 4 delší úkroky do P B: 4x simple do L, P, L, P (do L vždy delší kroky) C: ||:2x dup-tlesk a úkrok do L s přísunem vyšlapávaná zátočka do P na 4 kroky :|| Goddesses Vých. post.: 2 řady stojíci proti sobě (pánové napravo, dámy nalevo) forma A1, B, A2, B, A3, B, A4, B A: proměnlivé: - 4 kroky dopředu, 4 kroky zpět - muži jdou kolem žen - ženy jdou kolem mužů - společný kruh B: stále stejný taneční motiv – tanečníci obchází pomyslnou „8“ – rozpojení tanečních párů, chůzí pokračují vzad po oblouku, opět se spojí a rozdělí tentokrát po oblouku opačným směrem Dargason Vých. post.: zástupy dam a pánů proti sobě Forma A B C B D B Do tance se zapojuje postupně 1. pár, 1. a 2. pár, 1., 2. a 3. pár, 1., 2., 3. a 4. pár A: 1) výměna míst s partnerem (míjení se L rameny), stejnou cestou návrat zpět na původní místo 2) zátočka o celý kruh za P loket 3) řetěz napříč celou formací B: opakující se motiv: poskok do P, poskok do L, přetočení se dopředu na místo partnera (končit čelem k novému partnerovi – výjimka na konci zástupu si partneři vymění místa, ale tančí opět čelem k sobě)