Úkoly stav k 5.5. 2020 1. 495261 Ballová, Eva 2. 494801 Bašová, Tereza 3. 494603 Baťová, Valentina 4. 495182 Beláková, Šárka A, bezchybné, jen v písemce musíte psát i funkce akordů! 5. 494350 Beránková, Linda A, velmi dobré, výjimečně chybí posuvky u mimotonálních dominant, S v F dur určitě není H dur…, jinak OK 6. 494858 Bílá, Ivana 7. 494807 Blahoutová, Tereza A, občas chybí posuvka u mimotonální dominanty, roztomilé je funkční označení mimotonálních dominant – to je vždy (D^7) bez ohledu na to na jakém tónu stojí, jinak ano 8. 494357 Blažková, Kristýna A, výborné, víc bych se snažil držet v malé oktávě, a ne ve velké… 9. 494823 Blchová, Ivana 10. 495060 Bočková, Barbora 11. 494833 Brablecová, Hana často zapomínáte psát posuvky u mimotonálních dominant a vůbec nepíšete funkce akordů, u mimotonálních dominant, které píšete správně v základním tvaru ostentativně u přiznávek vynecháváte tercii (citlivý tón), ale vynechat se má kvinta (ale nemusí)…, akord fis moll se neskládá z tónů d-fis-ais – nemusíte to přepisovat, ale zkuste doplnit na správné místo posuvky, vynechávejte, co máte a hlavně dopište fce akordů a pošlete to ještě jednou. 12. 494868 Březovská, Jana 13. 495517 Břoušková, Veronika OK, ale neubylo by vás. Kdybyste transponovala i melodii, v písemce pak musíte důsledně psát fce akordů… 14. 481149 Daňová, Kristýna 4x jste zapomněla napsat posuvky u mimotonálních dominant a vůbec nepíšete funkce akordů. Jsou tam i jiné drobnosti – nemusíte to přepisovat, ale zkuste doplnit na správné místo posuvky, a hlavně fce akordů a pošlete to ještě jednou. 15. 495037 Dočekalová, Karolína Oprava OK – ve vlastním zájmu se ještě zkuste zamyslet, z jakých tónů se skládá F7 a Cis7 16. 495358 Doležalová, Anna Marie 17. 495505 Dorňáková, Markéta 18. 495059 Dziadková, Beata A, výborné, vyhýbal bych se nižším polohám ve velké oktávě 19. 495169 Franeková, Eliška A, v pořádku 20. 235702 Granátová, Alžběta – často zapomínáte psát posuvky u mimotonálních dominant a vůbec nepíšete funkce akordů – nemusíte to přepisovat, ale zkuste doplnit na správné místo posuvky, a hlavně fce akordů a pošlete to ještě jednou. 21. 494428 Greiplová, Zuzana Oprava – už je to mnohem lepší a uznávám. Jen se z cvičných důvodů podívejte na akord F7, akord H7 vypadá vždy stejně, což se u vás nedá říct a místo akordu D7 jste jednou napsala úplný nesmysl… Hledejte, ale posílat už nemusíte – leč můžete… 22. 494961 Harťanská, Eliška Oprava: No…, Cis7 se neskládá z tónů cis-e-gis-h a F7 z tónů f-as-c-es, ale beru… 23. 495082 Havránková, Linda 24. 495552 Hezká, Štěpánka 25. 488586 Hofmanová, Barbora Oprava OK, jen u G7 je h, u F7 a, u F7 a Fis7 akordu máte v přiznávkách vynechanou kvintu, což je OK, jen jste vynechala první pomocnou linku, takže vaše e, resp. es vypadá jako divně napsané cis, resp. c. U 3/4 v Es dur máte správně napsané G7 v položených akordech a v přiznávkách máte něco jiného – jedná se o G dur akord (kvartsextakord), kde chybí tón f, který je septimou akordu a dělá z G dur akordu akord G7. Rozhodla jste se zřejmě použít v přiznávkách jiný obrat (nic proti), ale vynechala jste místo kvinty základního tvaru (tón d) septimu f. 26. 495405 Holzerová, Jitka 3/4 F – mimotonální dominanta k D dur není As7, u C7 nemůžete vynechat e, B – mimotonální D ke g moll akordu není Des7, u F7 nemůžete vynechat a, …, 2/4 A – u H7 a E7 nemůžete vynechávat citlivý tón, F – u C7 nemůžete vynechávat citlivý tón, G7 má nesmyslné složení…, zbytek akceptuji. Výsledek: Uvedené 4 varianty opravte a pošlete, kdyby se Vám to povedlo převést do PDF a sloučit do jednoho souboru, moc bych to uvítal. 27. 495111 Horálková, Dagmar A, slušné, občas chybí posuvka u mimotonální D7 a S se používá jako 4/6… 28. 494592 Hrdinová, Tereza A, výborné, jen u některých mimotonálních dominant Vám schází příslušná posuvka… 29. 444222 Hvězdová, Šárka A, perfektní, pozor na posuvky u přiznávek, H7 obsahuje i tón a 30. 495008 Hýblová, Soňa - často zapomínáte psát posuvky u mimotonálních dominant a funkce akordů máte jen u prvních dvou cvičení, akord fis moll jistě obsahuje fis, což u vás neplatí – nemusíte to přepisovat, ale zkuste doplnit na správné místo posuvky, a hlavně fce akordů a pošlete to ještě jednou. 31. 494502 Chrenčíková, Denisa 32. 494898 Jakschová, Martina 33. 495464 Jurková, Kateřina občas chybí posuvky u mimotonálních dominant, nepíšete vůbec fce akordů – nemusíte to přepisovat, zkuste doplnit posuvky, kam patří a hlavně dopsat fce, ofoťte a pošlete. Oprava: Již je to akceptovatelné, ale uvažte sama: Myslíte, že se akord B dur můžře skládat z tónů h-d-fis, tedy vůbec neobsahovat tón „b“, když se jmenuje B dur? Není vám divné, že se akord H7 jednou skládá z tónů h-d-fis-a a podruhé (správně) h-dis-fis-a? 34. 494781 Kalivodová, Zuzana Oprava OK – komentář viz Koupilová Eliška 35. 494918 Khainová, Barbora 36. 495026 Kliglová, Dominika 37. 494890 Kociánová, Silvie občas chybí posuvky u mimotonálních dominant, nepíšete vůbec fce akordů, podívejte se, jak se píší 3 křížky v houslovém klíči – nemusíte to přepisovat, zkuste doplnit posuvky, kam patří a hlavně dopsat fce, ofoťte a pošlete. 38. 494397 Kopečná, Lucie 39. 495105 Kotoučková, Jana Koukněte prosím na zadání – v každém cvičení je mimotonální dominanta, což ve vašich transpozicích postrádám. Těším se na korektní verzi… 40. 494536 Koupilová, Eliška – Oprava OK, ale: 2/4 A dur – H7, F dur – G7, C7, B dur - C7, ES dur – F7, 3/4 A dur – Cis7. Zkuste přijít na nepřesnosti u těchto akordů… Posílat můžete, ale nemusíte. 41. 494317 Koutková, Lucie U mimotonálních dominant nepíšete skoro nikde posuvky a nepoznáte je – Mimotonální dominanta, zn.: (D^7), je velké písmeno se sedmičkou, které není na 5. stupni dané stupnice, Nemusíte přepisovat, ale doplňte posuvky a pošlete ještě jednou. 42. 494272 Kráčmarová, Jana – Áno – kromě Cis7 a předznamenání v houslovém klíči v A dur je to v pořádku… 43. 494460 Kršková, Marie A Vcelku dobré, občas netrefíte tvrdě malý (dominantní) septakord např F^7…, poměrně často nesprávně opíšete tóny akordů do přiznávkového doprovodu. 44. 481713 Kučíková, Veronika - často zapomínáte psát posuvky u mimotonálních dominant a vůbec nepíšete funkce akordů, akord h moll jistě nezačíná od tónu cis a akord fis moll se neskládá z tónů d-fis-ais – nemusíte to přepisovat, ale zkuste doplnit na správné místo posuvky, a hlavně fce akordů a pošlete to ještě jednou. 45. 494510 Kynická, Kateřina 3/4: A – u E7 nemůžete vynechat citlivý tón, fis moll akord se neskládá z tónů fis ais cis, u Cis 7 nemůžete vynechat citlivý tón a do přiznávek musíte opsat to, co je v položených akordech, F – u C7 nemůžete vynechat citlivý tón, mimotonální D k d moll je A7, nikoli As7, které máte navíc chybně napsané – pozor, opět chybí tercie (citlivý tón), B – u F7 chybí c.tón, Mimotonální D ke gmoll není Des7, navíc chybně napsané, Es – B7 – chbí c.t., mimotonální D k c moll jistě není akord Ges7, G – u D7 i H7 chybí c.t., D – u A7 chybí c.t., fis moll akord se neskládá z tónů fis, ais, cis… 2/4: B – mimotonální dominanta k F7 je C7 a ne jen C, u F7 chybí c. tón, Es – mimotonální D k B7 je F7 s c. tónem, u B7 ve čtvrtém taktu chybí c. tón, v předposledním taktu je B7 zcela chybně zapsáno, G – A7 se neskládá z tónů a-e-gis (navíc chybí c.tón), akord D7 se neskládá z tónů d-g-c, D – E7 se neskládá z tónů fis-a-dis (polož. Akord) ani e-a-dis (přiznávky) u A7 chybí c- tón, Výsledek: vše znovu. 46. 495452 Lajčoková, Tereza 47. 495265 Lešáková, Pavla Oprava: Perfektní… 48. 495575 Löbbová, Nikola 49. 494436 Lojková, Lucie často zapomínáte psát posuvky u mimotonálních dominant a vůbec nepíšete funkce akordů, akord h moll jistě nezačíná od tónu cis a akord fis moll se neskládá z tónů d-fis-ais – nemusíte to přepisovat, ale zkuste doplnit na správné místo posuvky, a hlavně fce akordů a pošlete to ještě jednou. Oprava: Možná jde o omyl, ale stále chybí fce akordů a řada posuvek u mimotonálních dominant… 50. 495132 Málová, Soňa - často zapomínáte psát posuvky u mimotonálních dominant a vůbec nepíšete funkce akordů, akord h moll jistě nezačíná od tónu cis a akord fis moll se neskládá z tónů d-fis-ais – nemusíte to přepisovat, ale zkuste doplnit na správné místo posuvky, a hlavně fce akordů a pošlete to ještě jednou. 51. 494515 Maňáková, Hana Vaší pozornosti bych doporučil akord fis moll, kde máte správně jen fis a akord Cis7, zásadní připomínka se týká toho, že nemáte napsané fce akordů – nemusíte přepisovat, ale dopište fce akordů a pošlete ještě jednou. Pokud opravíte i zmíněné akordy, bude jen dobře… 52. 494759 Marková, Adéla U řady mimotonálních dominant vám chybí posuvky, nemusíte to přepisovat, ale zkuste doplnit na správné místo posuvky a pošlete to ještě jednou. To platí i nadále – zjistěte si, jak ty akordy vypadají, není to tak těžké… 53. 424406 Martinková, Lenka 54. 495375 Měšťánková, Klára Oprava_ OK 55. 494476 Miklíková, Silvie 56. 494907 Minaríková, Anna OK, pár posuvek chybí, ale je to akceptovatelné. 57. 494975 Moravcová, Blanka OK, bezchybné! 58. 495351 Mošťková, Sarai 59. 494678 Musilová, Michaela 60. 495110 Nekolová, Alena Oprava: Nahodilé posuvky se píší vždy před notou a nikoli za ní, ne všude se Vám podařilo najít místo s chybějící posuvkou, nezapomínejte opsat posuvku i do přiznávkového doprovodu – ale již to má přijatelnou podobu, tedy nemusíte opravovat. 61. 495509 Něničková, Adéla 62. 494431 Nevrklová, Marie 63. 494402 Nováková, Tereza A, chybí vám občas posuvka u mimotonálních dominant a domníváte se – jako nejedna vaše kolegyně – že akord fis moll se skládá z tónů d-fis-ais, asi nějaká nová epidemie…, ale jinak docela ano – tj. přijímám 64. 494917 Novotná, Daniela 2/4: A dur – špatně napsané křížky v předznamenání, akord H7 není správně, fis moll se neskládá z tónů d-fis-ais, F dur – G7 není správně, B dur – C7 není správně, Es dur F7 není správně, 3/4: D dur – Fis7 není správně, v 8. taktu máte 4 doby, A dur – Cis7 není správně, Es dur – G7 je zcela špatně (především bych začal od g), Držel bych se spíše v malé oktávě – tak jako v posledním příkladu. Nemusíte přepisovat, jen opravte zmíněné mimotonální dominanty a pošlete znovu. 65. 494679 Novotná, Marika - vcelku dobré, ale často zapomínáte psát posuvky u mimotonálních dominant a vůbec nepíšete funkce akordů – nemusíte to přepisovat, ale zkuste doplnit na správné místo posuvky, a hlavně fce akordů a pošlete to ještě jednou. 66. 494873 Novotná, Radka A výborné, jen bych se snažil psát doprovod výš – např v F dur bych určitě začínal v malé oktávě… 67. 479256 Ondra, Vojtěch 68. 494870 Pavelková, Ivana - často zapomínáte psát posuvky u mimotonálních dominant a vůbec nepíšete funkce akordů, akord h moll jistě nezačíná od tónu cis a akord fis moll se neskládá z tónů d-fis-ais – nemusíte to přepisovat, ale zkuste doplnit na správné místo posuvky, a hlavně fce akordů a pošlete to ještě jednou. 69. 495591 Pavlatová, Bohdana A, výborně 70. 494243 Pavlišová, Klára 71. 494247 Pecnová, Dominika 3/4 - chybí F dur, chybí značky, v A chybí posuvka u mimotonální dominanty, doplnit F a očekávám 2/4 72. 495454 Pečinková, Tereza A bezchybné! 73. 494695 Pečtová, Aneta Chybí posuvky u řady mimotonálních dominant a chybí fce akordů – znovu poslat doplněné 74. 494309 Pikl, Martin 75. 494722 Pilátová, Gabriela Máte chybné všechny mimotonální dominanty – z tipu chyb (které jsou všechny stejné) odhaduji, že s domníváte, že akord následující po mimotonální dominantě má být o čistou kvintu výš než ona mimotonální dominanta, ale ono je to naopak – mimoton. D má být o č. kvintu výš než následující akord. Navíc vůbec nepíšete fce akordů. Znovu prosím. 76. 494275 Plecitá, Marta Oprava OK – jen pár připomínek: F dur – co vás napadlo psát posuvky u B dur akordu, který je v F dur subdominantou, tedy akordem, který se skládá výhradně z tónů dané tóniny (správně b-d-f, u vás b-dis-fis)???, mimotonální dominanta G7 se skládá z tónů g-h-d-f, u vás 1x g-b-d-f , 1x g-b-d-fis (u přiznávek…), B dur – posuvky v taktech 2, 6, 7 nedávají žádný smysl – navíc je máte jen u přiznávek… přitom tóny u položených akordů jsou stejné jako u přiznávek…, mimotonální dominanta C7 je skutečně složena z tónů c-e-g-b, což musí být i u přiznávek jasné… 77. 494273 Poslušná, Jitka OK 78. 495126 Praislerová, Martina A, bezchybné, v písemce musíte ale psát funkce akordů… 79. 482197 Proroková, Eliška, oprava OK 80. 494449 Přechová, Anna OK 81. 495332 Rajsigl, Štěpán 82. 494259 Rosman, Jakub 83. 494326 Rubanová, Ludmila Oprava OK 84. 495147 Růžičková, Kristýna 85. 494426 Strížová, Vanesa Oprava OK 86. 480016 Strouhal, Matěj 87. 494382 Synková, Juliana Oprava: OK, jen C7 a G7 zasluhují kontrolu, držel bych se více v jednočárkované oktávě (např u cvičení v Es dur… 88. 495344 Šimberová, Tereza 89. 494221 Šimková, Klára Napište funkce akordů a pošlete znovu, překontrolujte si akord Cis7… 90. 494411 Šlosárková, Lucie 91. 494413 Šmirgová, Dominika A Bezchybné! 92. 494601 Špásová, Marie 93. 481804 Štanclová, Petra často zapomínáte psát posuvky u mimotonálních dominant a vůbec nepíšete funkce akordů, akord fis moll se neskládá z tónů d-fis-ais – nemusíte to přepisovat, ale zkuste doplnit na správné místo posuvky, a hlavně fce akordů a pošlete to ještě jednou. 94. 494299 Štěpničková, Lenka A výborně… 95. 494683 Šubrtová, Kristýna často zapomínáte psát posuvky u mimotonálních dominant a vůbec nepíšete funkce akordů, akord h moll jistě nezačíná od tónu cis a akord fis moll se neskládá z tónů d-fis-ais – nemusíte to přepisovat, ale zkuste doplnit na správné místo posuvky, a hlavně fce akordů a pošlete to ještě jednou. 96. 495547 Teplá, Barbora občas chybí posuvky u mimotonálních dominant, nepíšete vůbec fce akordů – nemusíte to přepisovat, zkuste doplnit posuvky, kam patří a hlavně dopsat fce, ofoťte a pošlete. 97. 495501 Trýsková, Katarína 98. 494545 Ubrová, Adina 99. 494902 Uhlířová, Jana 100. 495245 Vaisová, Tereza A – vcelku dobré, občas „překlepy“ jako např. hmi akord od tónu c, doprovody píšete dost hluboko, pokud to jde, vyhněte se velké oktávě… 101. 451289 Valošková, Eliška 102. 494794 Vlachynská, Alice 103. 494777 Vysloužilová, Tereza 104. 467253 Zouharová, Tereza – Oprava OK 105. 495396 Žákovská, Lenka OK, chybí pár posuvek u mimotonálních dominant, ale v míře přijatelné 106. 494264 Ženatá, Veronika – Oprava OK