Marie navštěvuje 8. ročník základní školy v Brně. Je to příjemná komunikativní dívka se zájmem o sociální kontakt. Na svůj věk je přiměřeného vzrůstu s mírnou nadváhou. Marie má ke škole pozitivní vztah, učení ji baví. Na začátku školního roku změnila na svůj vlastní popud školu a od druhého pololetí zcela odmítá školu navštěvovat. Výsledky se Marie na předchozí škole radila mezi nadprůměrné žáky, v současné škole se její průměr zhoršil a patří mezi průměrné žáky třídy. Ve škole donedávna žádné výraznější problémy neměla. Největší problémy má Marie s navazováním a udržováním sociálních vztahů a s integritou vlastní osobnosti. Je snadno manipulovatelná, vymýšlí si nepravdivé věci, aby se zalíbila ostatním a často mění své výpovědi. Na své chování nemá nadhled, lži si často ani neuvědomuje. Vyjadřování je chaotické, často přeskakuje v myšlenkách, zaměňuje výpovědi. Přítomná je také zvýšená infantilnost. Problematické je pro ni rovněž řešení případných konfliktů, kdy Marie neví, jak reagovat, buď je zcela apatická nebo využívá verbální agresi. Školu Marie změnila údajně kvůli starším kamarádům, se kterými chtěla být v častějším kontaktu, ukázalo se však že dané „kamarády“ potkala předtím pouze jednou. Po přestupu na školu zjistila, že starší spolužáci o ni nejeví zájem a měla problémy se začleněním se do nového třídního kolektivu. Školu aktuálně odmítá navštěvovat, jako důvod udává, že ji tam nikdo nebere. Chtěla by se vrátit do předchozí školy, matce to však doposud neřekla. Marie nemá kamarády ani mimo školu. Na staré škole měla jednu dobrou kamarádku, na kterou však ztratila kontakt. Marie nemá kromě odmítání školy problémy ani ve vztahu s matkou, je však viditelná absence dominantní roly matky v jejich vztahu a Marie často přebírá za matku iniciativu. Marie byla na popud matky přijata do internátního programu SVP v Brně. Příjem proběhl bez jakékoli předchozí péče ať už ve škole nebo formou ambulantní péče, matka trvala na internátní pobytu, Marie neměla námitky. Nástup proběhl bez problémů na druhý den po přijímacím pohovoru.