08 Diagnostika dětí a dospívajících Situace vyšetření ▷Examinátor vystupování vědomosti a dovednosti ▷Vyšetřovaná osoba nejistota, obavy, separační úzkost pasivita, negativismus ▷Situace místnost, rozložení jak moc podnětů dostupnost hraček Proces 1.Formulace otázek, stanovení hypotéz 2.Výběr diagnostických metod 3.Vyšetření ○U mladších na začátek kresba/ hra/ projektivní ○U starších projektivní až později 4.Vyhodnocení 5.Formulace závěrů, návrh opatření 6.Ověřování výsledků/ efektivity intervence (další návštěva, nové doporučení) ▷ Specifika ▷Výrazný vliv sociálního prostředí ▷Neschopnost introspekce ▷Kratší pozornost, lehká unavitelnost ▷Čím mladší, tím horší přesnost predikce ▷Předškolní: separační úzkost, „hra“ ▷Školáci: soutěživost ▷Kresba využitelná jen do 12 Zdroje ▷Svoboda, M., Krejčířová, D., & Vágnerová, M. (2015). Psychodiagnostika dětí a dospívajících (Třetí vydání). Praha: Portál. ▷