Obecné okruhy ke zkoušce z etopedie Orientační okruhy k danému tématu 1 – Úvod do etopedie, její historie, cíle a prostředky, terminologie a vymezení, klasifikace, definice… 4 a, 1a, 2a, 3a, 4a, 5a, 1 b 2 - Osobnost dítěte s PECh, Bandurova triáda, nálepkování, sebehodnocení, rizikové a ochranné faktory (resilience)… 5b, 8a, 14b, 15a, 16a, 18a, b, 19a 3 – Vývoj a dynamika tzv. problémového chování (až k poruše chování), cílové skupiny, včasná intervence… 5a, 1b, 2b, 3b, 4b, 7b, 8a, 9b, 11a, 12a, 13a, 13b, 19a 5b, 10a, 16a, 8b, 14b, 15a, 19a, 12b 8b, 10a, 14b, 15a, 16a, 12b 4- Speciálně pedagogický proces edukace v etopedie (prevence, intervence (i včasná intervence, rehabilitace), strukturované hodnocení (diagnostika)… 5b, 15b, 17b, 19b a 10b, 4a, 17b, 18a, 19b 5 - Edukace (výchova a vzdělávání) žáků s PECh a otázky jejich začleňování, přístupy, téma motivace a potřeb, podmínky (vývojové předpoklady), systémový přístup … 6a, 7a, 9a, 14a, 17a, 18b, 13b Edukace 6ab, 7a, 9a, 14a, 17a, 18a,b 13b, 14b, 17a, 9a 5b, 6a, b, 7a, 9a, 10a, 14a, 17a, 18a, b 6 - Projevy PECh (záškoláctví, krádeže, lhaní, závislosti, agrese), kriminalita mladistvých… 9b, 8a, 12a, 7b, 13a 7a, 8a, 9b, 11a, 12a, 13a, 2b, 3b, 4b 1b, 2b, 3b, 4b, 5a, 8b, 11a, 12b, 13b, 15a, 16a Poruchy chování 2b, 3b, 4b, 11a, 7b, 8a, 9b, 12a, 13a, 14b, 15b, 16b, 19a15b, 8a 7 – Poradenský systém, preventivně výchovná zařízení a zařízení ÚV, OV, náhradní rodinná péče 16b, 11b ÚV, OV – 11b, 16b, 10b 15b, 19b, 16b + 10b, 11b, 17b, 19b