Metodologie speciálněpedagogického výzkumu 1

Jak psát odborný text


Základní termíny:
původní dokument, sumarizační dokument, kompilační dokument, struktura textu: úvod, teoretická část, metody, výsledky, závěr, kvalitativní výzkum (popis dat, analýza dat, reflexe role výzkumníka), kvantitativní výzkum (formulace hypotéz, konceptualizace a operacionalizace, vyhodnocení hypotéz), projekt bakalářské práce, anotace, abstrakt, limity výzkumu, vhodné zdroje informací


Typy plagiátorství

Typy plagiátorství, kterého se dopouštějí studenti při přípravě seminárních a závěrečných prací popisuje Černohlávkovi. POdívejte se na strany 10-16.

Pokyn děkana PdF MU k realizaci závěrečných prací 1/2015

Prostudujte Pokyn děkana PdF k realizaci závěrečných prací. Obsahuje informace o očekávané struktuře a obsahu. Tyto informace je nutné doplnit o pokyny z katedry, na které práci píšete. Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky má zpracovány tzv. Standardy závěrečných prací.

Podívejte se na některé publikované výzkumné studie a určete, z jakých se skládají částí (viz podklady) a co je jejich obsahem:

Sedláček, M., Šeďová, K. 2015. Komunikace ve školní třídě a žákovské učení. Orbis Scholae, 9 (1): 83-101.
Kašparová, I., Souralová, A. 2014. Od lokální k cikánské škole. Orbis Scholae, 8(1): 79-96.


LITERATURA:
Šeďová, K., Švaříček, R. 2013. „Jak psát kvalitativně orientované výzkumné studie. Kvalita v kvalitativním výzkumu.“ Pedagogická orientace, 23 (4): 478-510. 

Mareš, J., Vlčková, K. 2013. K metodologickým standardům kvantitativních studií v pedagogice: Jak psát o výzkumných zjištěních? Pedagogická orientace, 23 (4): 455-777

Spousta, Vladimír (ed.). Vádemekum autora odborné a vědecké práce. Brno: MU, 2000. ISBN 80-210-2387-2, str. 107-120