Metodologie speciálněpedagogického výzkumu 1

Kvalitativní výzkum I.

Základní pojmy:

deduktivní vs. induktivní strategie, strategie výběru případu, výzkumný design, konceptuální rámec, preempirická fáze, empirická fáze, biografie, diskurzivní analýza, etnografie, případová studie,  typy případů, "hustý popis", metoda konstantního srovnávání, indikátory, koncepty, proměnné, teorie, pozorování (ne/zúčastněné, ne/přímé, ne/strukturované), hloubkový rozhovor, ohniskové skupiny, nevtíravé techniky, gate keeper, terénní poznámky

Literatura:

Silverman, D. 2005. Ako robiť kvalitatívny výskumPraktická príručka. Bratislava: Ikar. Str. 13-25, 131-164.
Švaříček, R., Šeďová, K. a kol. 2007. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál. Str. 83-126, 142-206.
Šeďová, K., Švaříček, R. 2013. „Jak psát kvalitativně orientované výzkumné studie. Kvalita v kvalitativním výzkumu.“ Pedagogická orientace, 23 (4): 478-510. Str. 491-497.

Audiopřednáška:


Powerpoint:

Kvalitativni_vyzkum_1_2021.pdf
PDF ke stažení



Vybraná literatura: