1/ Studenti vypracují kazuistiku vybrané osoby s tělesným postižením (vhodnější je zaměření na dětský věk). Vypracovanou kazuistiku vloží studentka/ student do odevzdávárny předmětu před ústní zkouškou. K vypracování doporučuji použít Diagnostické domény pro žáky s tělesným postižením. 2/ Studium doporučené literatury - dle doporučení ve výuce a sylabu předmětu. Online zdroje: 3/ Prostudování okruhů a případná konzultace s vyučující v rámci výuky. 4/ Doufám, že jste si v průběhu minulých dní našli čas a prošli si přiložený text, který je ve studijních materiálech předmětu. 5/ V tuto chvíli by bylo ideální zopakovat si část věnovanou psychomotorickému vývoji. Váš předmět je zaměřený na diagnostiku a samozřejmě beru na vědomí, že jsme se neměli možnost setkat a rovněž i fakt, že diagnostika je sama o sobě bez předchozích zkušeností poměrně složitá oblast. Je nutné vést v patrnosti fakt, že speciálněpedagogická diagnostika vychází z poznatků medicínských a psychologických a celé řady dalších oborů. Zahrnuje informace z celého spektra odvětví, poradenských pracovníků a rodičů. SP diagnostika je tak výstupem celé řady oblastí a mnoha poznatků. 6/ Nyní je zde další úkol: a/ Pokuste si projít zejména témata týkající se vývoje dítěte (jak má voj dítěte probíhat), následně se podívejte na toto video: https://www.youtube.com/watch?v=xwSBnmBo9hk&t=13s b/ Doporučuji sledovat hrubou motoriku, sed, držení těla, koordinaci končetin, jejich postavení, koordinaci oko ruka, úchop, manipulaci, obličej dítěte. c/ Podívejte se na Diagnostické domény pro TP a pokuste se v kapitole zaměřené na hrubou a jemnou motoriku zhodnotit úroveň dítěte dle uváděných škál. Výstupy z tohoto úkolu můžete vložit (není povinné) do odevzdávárny s názvem Výstupy. Je možné, pokud mezi sebou sdílíte poznatky, pracovat ve dvojici či trojici formou sdílení jednoho výstupu/ dokumentu. Není podmínkou, že úkol musíte vypracovat samostatně. Naopak se domnívám, že sdílení a vzájemná inspirace je zcela na místě. Nezapomeňte, že základem úspěšné diagnostiky je umět se dívat a vědět, čeho si všímat. Budu se těšit.