Metodologie speciálněpedagogického výzkumu 1

Kvantitativní výzkum II.

Klíčová slova: hypotéza, závislá proměnná, nezávislá proměnná, operacionalizace, výběr vzorku, náhodný výběr, kvótní výběr, účelový výběr, dostupný výběr, anketa, sněhová koule, reprezentativita, techniky sběru dat, dotazník, pozorování, experiment, obsahová analýza dokumentů, sociometrie, Likertova škála, otevřená otázka, škála




Publikované kvantitativní výzkumy jako zdroj inspirace:

Šeďová, K., & Švaříček, R. (2010). Angažovanost žáků ve výukové komunikaci na druhém stupni základní školy. Pedagogická orientace20(3), 24-48. 

Straková, J., Simonová, J., & Greger, D. (2018). Vliv postojů učitelů na výsledky žáků. Sociologický časopis54(5), 727-748. 

HOREHLEĎ, Petr a Lenka SLEPIČKOVÁ. Zájem osob ve výkonu trestu o vzdělávání: Příklad kuřimské věznice. In KLENKOVÁ, J., VÍTKOVÁ, M. et al. Inkluzivní vzdělávání se zřetelem na věkové skupiny a druhy postižení. Inclusive Education - Provisions for Different Age Groups and Disabilities. 1. vyd. Brno: MU, 2011. s. 89-99, 11 s. ISBN 978-80-210-5731-9.
HOREHLEĎ, Petr a Lenka SLEPIČKOVÁ. Zájem osob ve výkonu trestu o vzdělávání: Příklad kuřimské věznice. In KLENKOVÁ, J., VÍTKOVÁ, M. et al. Inkluzivní vzdělávání se zřetelem na věkové skupiny a druhy postižení. Inclusive Education - Provisions for Different Age Groups and Disabilities. 1. vyd. Brno: MU, 2011. s. 89-99, 11 s. ISBN 978-80-210-5731-9.
Ukázka bakalářské práce:


Janatová, L. (2009). Souvislost mezi hraním počítačových her a agresivitou. Studia paedagogica14(2), 155-170.