Okruhy ke zkoušce 1. RVP ZV, učivo, očekávaný výstup, školní výstup, minimální doporučená úroveň výstupů RVP ZV 2. Vzdělávací obor Český jazyk a literatura – orientace v RVP ZV 3. Faktory ovlivňující výuku čtení 4. Obtíže ve čtení při oslabení zrakového, sluchového, hmatového vnímání 5. Jak rozvíjet u dětí schopnost orientace v prostoru, vnímání prostoru a proč ji potřebují? 6. Vady řeči a počáteční čtení a psaní 7. Školní zralost a odklad školní docházky 8. Grafomotorická cvičení 9. Hygienické návyky a psaní, znaky písma, druhy psacích cvičení 10. Lateralita, typy funkční laterality 11. Příprava na hodinu českého jazyka, diferenciace a individualizace výuky, klima ve třídě 12. Výuka psaní při analyticko - syntetické a genetické metodě 13. Dysgrafie a její projevy, náprava 14. Etapy výuky čtení při genetické metodě, aktivity, pomůcky 15. Analyticko-syntetická metoda čtení 16. Alternativní výuka čtení a psaní 17. Dyslexie, projevy 18. Faktory rozvoje čtenářské gramotnosti, vliv rodiny 19. Metody a aktivity v rozvoji čtenářské gramotnosti, metody kritického myšlení 20. Diktát, zásady při diktování, hodnocení, práce s chybou 21. Dysortografie – projevy, specifické dysortografické chyby 22. Cíle výuky ve třech oblastech - popište