Kazuistiky (bakalářské studium) Milé studentky, milí studenti, Níže jsou představeny tři kazusitiky. Vaším úkolem je: - nastudujte si klinický obraz dítěte - navrhněte plán podpory - navrhněte vhodné zařazení dítěte do školského zařízení (jaký typ a z jakého důvodu), popř. zda je vhodný stávající stav či co je třeba, aby bylo zajištěno v dan škole, aby prostředí bylo odpovídající - popište pravděpodobnou pedagogickou prognózu (pozitiva, předpokládané potíže, směr dalšího vzdělávání , péče s ohledem na další odborníky apod.) - uveďte, kdo by se měl podílet na komplexní péče o dané dítě - vytvořte záznamový arch pro diagnostiku dítěte – v oblasti hrubé motoriky, jemné motoriky, grafomotoriky, komunikačních schopností, sluchové a zrakové percepce, dociálních dovedností, hygienických návyků a sebeobsluhy. (Zohledněte při tom fakt, že se jedná o dítě se SP, možný odlišný komunikační systém než mluvený jazyk, využití kompenzačních pomůcek apod.). Dítě 1: Marek · porod protrahovaný, 38tt, PH 3 240g · 4 roky 3 měsíce, těžké postižení sluchu, hemiparetická forma MO (levostranná) · korekce binaurálními sluchadly od 8 měsíců věku · v péči fyzioterapeuta · MŠ pro sluchově postižené Dítě 2: Lucie · porod bez potíží, 39tt, PH 3 560g · 3 roky, vrozená hluchota (oboustranná) · bez možnosti korekce sluchadly či KI · rodinná péče, zatím do MŠ nedochází. Dítě 3: Jan · porod předčasný, 27tt, PH 960g · 5 let 6 měsíců, vrozená oboustranná ztráta sluchu - atrézie zvukovodu · korekce – BAHA systém · psychomotorický vývoj opožděný · lehká zraková vada, bez korekce · běžná MŠ