PSYCHOPEDIE (OTESTUJ SE J) 1. Kdo patří do cílové skupiny zájmu psychopedie? 2. Uveďte alespoň 3 oblasti, jimiž se psychopedie zabývá, s ohledem na podporu osob s MP. 3. Jaké známe stupně mentálního postižení? Uveďte i rozsah IQ. 4. Napište 10 základních znaků, které z Vašeho pohledu nejvýrazněji charakterizují člověka s mentálním postižením. 5. Jaký je rozdíl mezi mentální retardací a demencí? 6. Co je pseudooligofrenie? 7. Na jakých typech škol jsou vzdělávány děti s mentálním postižením od 3 do 15 let? 8. Co znamená pojem etiologie? 9. Potřebuje žák se středně těžkým MP (vzdělávaný na běžné ZŠ) asistenta pedagoga a IVP? Proč? 10. Je možné u dítěte ovlivnit (nebo způsobit) vznik mentálního postižení? Pokud ano, kdy a jak? 11. Jaká známe poradenská zařízení, podporující děti s MP? 12. Jaký je Váš názor na integraci dětí s MP do běžných ZŠ? Vlastní názor na průběh, realizaci, klady, zápory, přínosy, úskalí (zamyšlení v pár větách). 13. Vyjmenujte 5 standardních činností, jež poskytují SPC pro žáky s MP? 14. Je podle Vás dospělý člověk s lehkým MP schopen pracovat na otevřeném trhu práce? 15. Představte si žáka se středně těžkým MP (10 let), který je vzděláván v běžné ZŠ. S čím bude mít podle Vašeho názoru v rámci vzdělávání největší obtíže a na co by bylo dobré, se jako pedagog zaměřit, kam směřovat zvýšenou pozornost a podporu? 16. Napište 3 terapie využívané u osob s MP. 17. Shlédněte dvoudílné video sdružení Inventura, které se zabývá podporou dospělých osob s MP. Video je zaměřené na názory dospělých lidí s MP na sex a vztahy. Všímejte si projevů, chování, řeči, reakcí, názorů. Popište své dojmy, zamyslete se prosím nad problematikou dospělého života těchto lidí a napište své postřehy. Co Vás ve videu zaujalo nebo překvapilo? Jaký je Váš názor na sexuální výchovu a osvětu v této oblasti u dospěláků s MP? Proč je důležité, řešit toto téma a zabývat se jím, přestože je společnosti spíše tabuizováno? Napište stručně svůj názor, postřehy a dojmy. https://www.youtube.com/watch?v=6B2XwvdgLOk https://www.youtube.com/watch?v=9nXEONMG0CQ