- KLOOSTER, D. et al. (2007). Co je kritické myšlení. Příručka
RWCT. Praha: Kritické myšlení, o.s.
- PAVLIČÍKOVÁ, H., ŠEBEŠ, M., ŠIMŮNEK M. (2009). Mediální
pedagogika: média a komunikace v teorii a učitelské praxi. České Budějovice:
Jihočeská univerzita, 2009.
- WILSON, C., GRIZZLE, A., TUAZON, R., AKYEMPONG K., CHEUNG,
C. (2011). Media and Information Literacy Curriculum for Teachers. UNESCO.
Dostupné z: http://www.unesco.org/new/en/communication-and-information/resources/publications-and-communication-materials/publications/full-list/media-and-information-literacy-curriculum-for-teachers/
- HILBERT, M. (2012). Toward a synthesis of cognitive biases:
How noisy information processing can bias human decision making. Psychological
Bulletin, čís. 138(2), s. 211–237.
- GREY, A. (2016). Future of Jobs Report. World Economic
Forum. Dostupné z: https://www.weforum.org/agenda/2016/01/the-10-skills-you-need-to-thrive-in-the-fourth-industrial-revolution/