SOCIÁLNÍ PSYCHOLOGIE JARO 2020 Mgr. Zuzana Kročáková CÍLE 2 Porozumět sobě i vztahům obzvláště v pedagogických situacích s využitím poznatků sociální psychologie. Proč? Abyste se snáze stali takovým pedagogem, jakým chcete být. Abyste si našli vlastní cestu, jak věci dělat, na níž budete spokojeni. Aby byl seminář opravdu seminářem, potřebuji …abyste byli přítomni pozorností i myšlenkami. …abyste přemýšleli, diskutovali, ptali se a oponovali. …abyste přinášeli svá témata, zkušenosti, názory, postřehy. …abyste byli otevření, vytvářeli si názory a přijímali nové úhly pohledu na známé věci. …abyste si chtěli něco odnést, ne jen sedět. PRÁCE V SEMINÁŘI 3 ...nerozumíte. ...chcete vědět víc. ...chcete jít víc do hloubky. ...chcete téma propojit se svou zkušeností. 4 PTEJTE SE, POKUD... OZVĚTE SE, POKUD... ...vám to nedává smysl. ...mluvíme o něčem, co už znáte. ... mluvíme o něčem, co vám připadá nepoužitelné, moc teoretické, bez kontaktu s praxí. ...nesouhlasíte či máte jinou zkušenost. ...potřebujete něco jinak. ☛Absence: 1+1 (neomluvená + neomluvená a/nebo nahrazená¬) ☛Generální pravidlo: řešte svůj hrozící problém s ukončením semináře nejpozději, když nastane, lépe před tímto okamžikem. Napište mi na 7477@mail.muni.cz, popište mi svou situaci a navrhněte řešení. ☛K semináři náležejí přednášky, které vás nasytí teorií a zpřesní vaši představu o obsahu a podobě zkoušky. ☛Ze seminářů budou zadávány domácí úkoly, jejichž splnění je podmínkou účasti v dalším semináři ¬ Absenci lze nahradit návštěvou jiného semináře se stejným tématem (pak to není absence – byli jste tam, jen jindy). První seminář byl lichý (navzdory rozvrhu), tj. absenci v lichém lze nahradit o týden později, absenci v sudém o týden dříve. Lze využít i seminářů ostatních vyučujících, jen je potřeba se s nimi domluvit předem. Pokud se vám to nepodaří, je třeba si za jednu absenci vypracovat náhradní práci. Žádost o ni posíláte obratem po absenci na můj mail, uvedete, na které téma (datum) jste chyběli a do kterého semináře chodíte (číslo nebo den a čas). ÚSPĚŠNÉ UKONČENÍ SEMINÁŘE 5 Domácí úkol z prvního na druhý seminář Vzpomeňte si nejméně na dvě situace, kdy jste někoho špatně odhadli, v někom jste se zmýlili či jste si o někom udělali nepatřičný první dojem. Popište, v čem “chyba” spočívala, a pokuste se najít její příčinu, tedy na základě čeho jste se zmýlil/a. Tento popis si přineste na příští seminář (na papíře či elektronicky).