NÁPOMOCNÉ MYŠLENKY K ROZLIŠENÍ FÁZÍ E-U-R Evokace Uvědomění si významu nových informací Reflexe Jedinec · uvědomují si vlastní zkušenost · vybavují si a asociují (prekoncepty) · formulují, názor, myšlenky a dosavadní znalosti · formulují vlastní otázky, které je k tématu zajímají · motivace, vzbudí zvědavost · odhalují se skuliny v prekonceptech, které vedou k nejistotě a z ní pocházejících otázek a hypotéz · vytváření záměru, proč se učit (Přes evokaci hledáme vrátka, kudy vstoupit do tématu, které není studentů.) Skupina · vyměňují porozumění s ostatními – představení různých porozumění pojmům a konceptům (sociokognitivní konflikt) · získávají sebedůvěru, kolik toho víme, aniž jsme se o tom učili:-) Jedinec · přísun vnějších impulsů, informací · studenti hledají odpovědi na své otázky · srovnávají informace se svým prekonceptem · kriticky zkoumají předložené myšlenky a informace – aktivní práce: pochybují, ověřují, vyvrací, ptají se · zvažují jiné úhly pohledu · zažívají zkušenost · žák nově chápe nové informace a lépe chápe staré Skupina · radí se, spolupracují Jedinec · studenti spojují a porovnávají staré s novým · formulují znění vlastních myšlenek a názorů · aplikují nová porozumění · formulují další otázky · sdílejí své pocity · ujasňují si další postup učení · formulují současný nový koncept daného tématu · co jsme se naučili, jaké z toho plynou implikace, jak to můžeme použít, jaký to má pro mne význam Skupina · naslouchají ostatním a obohacují své myšlenky o myšlenky ostatních · ředí svůj filtr