PŘÍKLAD VÝSTUPU Z ASISTENTSKÉ PRAXE ASISTENT PEDAGOGA (SZ6036) Plnohodnotý výstup obsahuje 1/ i 2/. Garant předmětu: Mgr. Lucie Škarková, Ph.D., skarkova@ped.muni.cz 1/Tabulka „Evidence činností“ obsahuje tyto informace (viz ukázka): DATUM VYUČOVACÍ ROČNÍK KONKRÉTNÍ ČINNOSTI PROVÁZEJÍCÍ STUDENTA/KY UČITEL/nepodepisuje HODINA/Y Pondělí: 6. D Společná příprava Mgr. /Bc. XY 16. 10. 1. hodina na výuku, příprava 2017 a kontrola Německý pracovních listů na jazyk číslovky. Pondělí: 2. hodina 7. Pomoc žákům při Mgr. ZX 16. 10. ročník skupinové práci: 2017 Anglický procvičování jazyk sloves, názvů sportů, minulého 3. hodina času. Německý Velká přestávka: jazyk Dozor na chodbě Pondělí: 4. hodina 6. C Vedení hodiny Mgr. i 16. 10. společně s další 2017 Občanská studentkou: 2 výchova cvičení připravená paní učitelkou, 5. hodina opakování, probírání číslovek Hudební a procvičování výchova Pondělí: 6. D Vedení hodiny Mgr. i 16. 10. společně s další 2017 studentkou: opakování svátků v ČR v roce, psaní textů na téma oblíbené svátky, zpětná vazba k textům žáků Pondělí: 4. B Společné vedení Mgr. XYI 16. 10. hodiny s učitelem, 2017 procvičování noty c, d, e, délky not, písnička: Znám já jeden krásný zámek, zhodnocení hodiny s učitelem. Středa Supervize Supervize je Lucie Škarková 13:00-15:00 (2x60min) dobrovolná, kdo se jí účastní, (uč. 73) přihlásí se na termín v isu a odečte si 2 hodiny z dotace na praxi ve škole, zapíše do „Evidence činností“. V případě, že učíte, píšete reálně odvedenou výuku, přípravu na výuku, nepřímou pedagogickou činnost. Dodáváte potvrzení zaměstnavatele (můžete využít formulář k potvrzení praxí na webu katedry pedagogiky). 2/REFLEXE PRAXE (zvolte buď a/ nebo b/) a/ Reflektivní otázky k asistentské praxi asistent pedagoga (pokud se Vaše zaměstnání neshoduje s náplní praxe): * Jak na mě působilo školní prostředí, ve kterém jsem praxi absolvoval/a? * V čem se mi dobře spolupracovala s učiteli ve výuce? Kdy spolupráce nefungovala? * V čem pro mě byla praxe profesním přínosem a v čem osobnostním přínosem? * Co jsem se na praxi naučil/a o spolupráci asistenta pedagoga s učitelem? * Co jsem se na praxi naučil/a o pedagogické práci s žáky? * Co na praxi probíhalo jinak, než jsem očekával/a? * Jaké pedagogické dovednosti bych u sebe chtěl/a rozvíjet v následující praxi? b/ Pokud vykonáváte zaměstnání shodné s náplní praxe (učitel/ka, asistent/ka pedagoga, vychovatel/ka) zvolte pro reflexi tyto otázky: * Ve které kompetenci učitele se cítíte jistí? Kompetence učitele zde: [1]https://wiki.rvp.cz/Knihovna/1.Pedagogicky_lexikon/K/Kompetence_u%C4%8Ditele * Vyberte jednu situaci z pedagogické praxe, která o kvalitě této kompetence vypovídá a stručně ji popište. * Na kterou kompetenci se můžete zaměřit a rozvíjet jí do požadované kvality? * Vyberte jednu situaci z pedagogické praxe, která Vás přiměla k rozvoji vybrané kompetence – kde jste narazil/a na nějaké nedostatky. Stručně ji popište. * Co k rozvoji výše vybrané kompetence potřebujete? V písemné formě reflexe se pokuste odpovědět na otázky buď v podobě strukturovaného textu, nebo volného psaní. Rozsah minimálně 1 A4, Times New Roman 12, řádkován 1, max. 2 A4. Odevzdat do isu v termínu: podzim – nejpozději do 15. ledna; jaro - nejpozději do 31. května