PRŮBĚŽNÁ PEDAGOGICKÁ PRAXE Cíl průběžné pedagogické praxe Rozvíjet komunikační dovednosti studentů a jejich schopnost reflektovat vlastní kvality, uvědomit si a případně revidovat své postoje k budoucí profesi a postupně přebírat zodpovědnost za vlastní proces učení. Organizační pokyny Praxe v mateřských školách  Probíhá jednou týdně - ve středu nebo ve čtvrtek v MŠ dle rozpisu praxí - od 19.2. do 7.5. 2020  V MŠ je student 2 hodiny – od 8:00 do 10:00, čas do 10:50 je určen pro přepravu z MŠ na fakultu.  Na závěr každé návštěvy v MŠ by měl proběhnout rozhovor s provázející učitelkou – reflexe.  Student si s provázející učitelkou domluví způsob jakým se bude průběžně dopředu seznamovat s plány a cíli vzdělávání. Reflektivní semináře Probíhají na fakultě v určených termínech:  Út 25. 2. 15:00–18:50 učebna 41/34  Út 10. 3. 15:00–18:50 učebna 41/34  Út 24. 3. 15:00–18:50 učebna 41/34 Na reflektivní semináře si studenti vždy přinesou s sebou Deník praxe. Úkoly pro praxi:  Zjistit, jaká dokumentace je vedena v mateřské škole i v rámci třídy, pořídit kopie, výpisy.  Zaznamenat různé druhy interakcí a komunikace učitelů s dětmi do deníku praxe.  Sledovat interakce i dalších učitelů s dětmi.  Sledovat případnou komunikaci učitelů s rodiči (rozhovory, informace na nástěnkách, atd.)  Dle možností se případně zúčastnit pedagogické rady, akce školy a navštívit mateřskou školu v odpoledních hodinách. Požadavky na zápočet  100% účast na pedagogických praxích ve fakultních mateřských školách.  Hodnocení praxe s potvrzením o docházce (viz Hodnotící formulář).  Ukázka deníku praxe. Zápočet proběhne při skupinové reflexi (cca 6 studentů) hodnotících formulářů, deníků praxe, pozorovacích archů a dalších postřehů z praxe. Deník praxe  Postřehy, poznámky z praxe.  Dokumenty pořízené v mateřské škole (plány, pracovní listy, ŠVP…).  Záznamy interakcí a z pozorování.  Cokoliv dalšího, vztahujícího se k praxi.