Předmět XVVp05 Výtvarné projekty s reflektovanou praxí V rámci tohoto předmětu se budeme každý týden setkávat na fakultě a reflektovat Vaše konkrétní zkušenosti z praxe v rámci dvouhodinového semináře v čase dle rozvrhu. Praxe, která je součástí tohoto předmětu a jeho závěrečného hodnocení v rozsahu celkem 12 hod za semestr (či 1 hod/týden) je možné vykonat v místě Vašeho bydliště či v jakémkoliv jiném předškolním zařízení (v místě konání týdenní souvislé praxe). Požadavky ke kolokviu: 1. 4 hod náslechů v MŠ (může být i dětská skupina, lesní školka apod.) 2. 4 hod přímé činnosti v MŠ – obsahující i výtvarné činnosti (fotodokumentaci velmi doporučuji) 3. 4 hod prezentace realizovaných a reflektovaných výsledků – na fakultě v rámci výuku tohoto předmětu 15. dubna a 29. dubna – prezentace fotek či jiných záznamů z průběhu tvorby a výsledky činností. Součástí splnění podmínek ke kolokviu je potvrzení a hodnocení vykonané praxe (vyplňuje cvičný učitel v MŠ) K dispozici v ISu další dokumenty: žádost pro ředitele a učitele v MŠ, ukázka struktury přípravy · Tuto praxi můžete vykonávat průběžně nebo nárazově, nejpozději však do 14. dubna. (Pozor - tato praxe NENÍ totožná s týdenní praxí, která probíhá od 20.4-23.4 2020 (kód XPPp10)). · V rámci náslechů se zkuste zaměřit na četnost a charakter výtvarných činností za týden, běžné formy realizace (příležitosti - kde, jak), zaměření aktivit (podle prezentovaných děl v prostorách MŠ, komentáře a chování učitelky (učitele), reakce dětí apod. – fotodokumentace (díla na nástěnkách apod.)!!! Zadání základního úkolu pro reflektovanou praxi: Téma: Kulturní a umělecké památky v okolí školky jako východisko výtvarných a dalších tvůrčích činností 1. Vydejte se s dětmi do okolí školky k zajímavému místu, kulturnímu, uměleckému objektu (může být socha v okolí či návštěva galerie, muzea apod.). Prozkoumejte toto místo “všemi smysly”, vyhledejte si základní informace. Motivujte děti, aby si všímaly a zjistěte, co je vlastně nejvíc zaujalo. Fotografujte. 1. Vymyslete a realizujtezpůsob, jak zprostředkovat hravým zábavným způsobem dětem v MŠ setkání s uměleckými objekty – sochami, kulturními památkami, stavbami či zvláštními přírodními úkazy v okolí školky?Jakým jednoduchým, adekvátním, přiměřeným, tvořivým a hravým způsobem přiblížit příběh vzniku, význam, podobu těchto objektů či děl (lidských i přírodních)? Fotografujte. 2. Vymyslete a realizujte způsob, jak by děti mohly na setkání následně v MŠ výtvarně či jinak tvořivě navazovat? Promyslete výtvarnou činnost – vzdělávací nabídku, která by mohla následovat či se od setkání odvíjet. Fotografujte. 3. Reflektujte realizované tvůrčí činnosti a celý průběh. Sdílejte své původní představy, reflektivní zhodnocení a další úvahy s ostatními na semináři 15. dubna a 29. dubna. Fotografie a vlastní komentáře, text v dané struktuře (ukázky bude v Isu).