Mgr. Šárka Hlubocká Výsledek obrázku pro inkluze ISPp01 Inkluzivní speciální pedagogika ZS1BP_SP1S Seminář ke speciální pedagogice 1 Kontakt }Mgr. Šárka Hlubocká }Email: 425772@mail.muni.cz }Konzultační hodiny: na základě předchozí domluvy } } POŽADAVKY K ZÁPOČTU } }DOCHÁZKA }tolerance 1 neomluvená absence }V případě více absencí – omluvena do IS + indiv. domluva }Možnost náhrady v jiném semináři } }AKTIVITA V HODINĚ }Aktivní zapojení do dění výuky }Sdílení názorů, pohledů na věc, diskuze,… } }TÝMOVÝ PROJEKT, POMŮCKA, SET POMŮCEK } } TÝMOVÝ PROJEKT }Skupiny: 5 členů (+,- 1) }Zpracujte návrh aktivity pro heterogenní skupinu žáků/studentů nebo dospělých dle vlastního výběru }Zapojit do aktivity všechny žáky/studenty/dospělé s různým druhem a stupněm SVP (dle zvolené kazuistiky) } }Výstup – zpracovaná myšlenková mapa + videozáznam + A4 text }Odevzdání do IS }složka s číslem sem. skupiny } TÝMOVÝ PROJEKT }Myšlenková mapa }základní myšlenky, body, milníky projektu }zobrazí vybranou aktivitu a její adaptaci }adaptace metod a forem práce }odstraňování měkkých a tvrdých bariér }úpravy pravidel aktivity }využití podpůrných opatření nebo kompenzačních pomůcek }Aktivitu zrealizujete a pořídíte videozáznam }zachytí adaptaci komunikace / prostředí / pravidel / pomůcek / odstranění bariéry atd. }v délce tři minuty } } Výsledek obrázku pro myÅ¡lenková mapa speciálnà pedagogika Kazuistiky }1) Jméno: Pavel }Věk: 10 let }Diagnóza: dětský autismus } }2) Jméno: Monika }Věk: 11 let }Diagnóza: Mozková obrna, diparetická forma, epilepsie } }3) Jméno: Mikhail }Věk: 10 let }Přistěhoval se před dvěma lety do České republiky z Ukrajiny } } Kazuistiky }4) Jméno: Michal }Věk: 10 let }Diagnóza: poruchy řeči (vadná výslovnost), specifické poruchy učení (dyslexie, dysgrafie, dysortografie) } }5) Jméno: Jan }Věk: 11 let }Diagnóza: středně těžká oboustranná percepční nedoslýchavost. } }6) Jméno: Jakub }Věk: 14 let }Diagnóza: ROP – bez zrakové fixace (zachován světlocit) } } ESEJ } } }Krátká esej na polovinu A4 (maximálně A4) }O dané speciální vzdělávací potřebě, která je zpracovávána v rámci projektu }Jedna za skupinu }Odborná literatura, správné citace } TVORBA POMŮCKY }Prezentace v semináři (představení, účel, použití v praxi) } } }Do ISu odevzdat: }Představení pomůcky (materiál, důvod výběru apod.) }Účel }Cílová skupina (věk, typ SVP, stupeň atd.) }Varianty použití }Oblasti rozvoje (př. Grafomotorika, jemná motorika) § SET POMŮCEK } } } }V týmu vytvořit pomůcky pro konkrétní druh postižení } } }OČEKÁVÁNÍ? Zajímavé stránky }https://www.eduin.cz/ - aktuálně řešená témata } }http://www.asistentpedagoga.cz - užitečné materiály } }https://www.inkluzivniskola.cz/ - pro děti s odlišným mateřským jazykem } }http://www.inkluzevpraxi.cz - články } } } }