GVS JARO 2020 JH 2020 CVIČENÍ 3 •Průmyslové zóny Brna • •Termín odevzdání do odevzávárny na ISu: 26. 4. 2019, 23:55 • •Další cvičení: Není J • •Cvičení bylo původně terénní, nicméně kvůli nařízení vlády skrze COVID-19 muselo dojít ke změnám. • ZADÁNÍ 1 •4–5 členné týmy •Vedoucí skupiny à zodpovědný za termín, komunikaci a ostatní členy týmu •2 nebo 3 analytici à zodpovědní za odborný obsah •Grafik à zodpovědný za vzhled a prezentaci týmu • •Za normálních okolností bychom se do skupin rozdělili na cvičení, takto to musíte udělat sami. •Pošlete mi prosím tedy nejpozději do 10.4. 23:55 rozdělení skupin emailem a výběr vašeho tématu. • ZADÁNÍ 2 •Lokalizujte areál: •Do mapy zaznamenejte polohu areálu včetně souřadnic GPS (střed areálu) •Areál detailně popište (jaké jsou zde konkrétní podniky); •Přiložte fotodokumentaci ze streetview, 3D view, letecké snímky, apod. •Srovnejte letecké snímky areálu z 50. let a současnosti, zaměřte se na umístění pozemků, rozlohu a strukturu areálu • •Zjistěte, čím se podniky v průmyslové zóně zabývají, u „starých“ podniků zjistěte i jejich historii. • •Zhodnoťte umístění areálu pomocí lokalizačních faktorů – fyzicko-geografických i socioekonomických (platí/neplatí – viz tabulka). Zdůvodněte rozhodnutí, proč daný faktor platí/neplatí. Vysvětlete, proč byla/je zóna umístěna právě tam, kde je. • * zaškrtněte políčko u vhodného faktoru ZADÁNÍ 3 •Charakterizujte architekturu budov v zóně: •Jaký je styl architektury zóny, v jakých letech byla vybudována •Doložte opět fotodokumentací ze streetview, Google pictures, apod. • •Pokud se v zóně nacházejí brownfieldy, pokuste se vysvětlit, jaké činnosti se nacházely v lokalitě před rokem 1989 a jaké v současné době. •Vysvětlete, jaké jsou výhody a nevýhody investice do brownfields a na greenfields? •Může být brownfield rizikem z hlediska jeho vlivu na životní prostředí? • •Zhodnoťte, jaký má areál vliv na obyvatelstvo, bydlení, služby a životní prostředí v okolí. •Pokuste se předpovědět, jaký by měl vliv zrušení (v případě fungujících podniků)/obnovení (v případě nefungujících podniků nebo brownfieldů) výroby v areálu na zmíněné 4 oblasti? • ZADÁNÍ 4 •Zhodnoťte, jak by se téma průmyslových zón dalo využít při výuce na 2. stupni ZŠ. •Vytvořte pracovní list pro učitele s úkoly pro žáky 2. stupně ZŠ zaměřený na analyzovanou průmyslovou zónu. •Jste budoucí pedagogové, takže tato část je extrémně důležitá • POSTUP a ZDROJE •Vymezte si metody, jakými budete svůj výzkum provádět. •Určete si zdroje, ze kterých budete čerpat. •Zaznamenávejte svoje postupové kroky na časovou osu. • • •Registr ekonomických subjektů www.czso.cz •Regionální rozvojová agentura Jižní Moravy http://rrajm.cz •CTP www.ctp.eu •Statutární město Brno www.brno.cz, http://gis.brno.cz/ • „STARÉ“ „NOVÉ“ POSVITAVSKÁ PRŮMYSLOVÁ ZÓNA CTPARK BRNO ZETOR (STARÝ AREÁL) CTPARK MODŘICE LACHEMA CTPARK BRNO SOUTH ZBROJOVKA CTZONE BRNO ČESKÝ TECHNOLOGICKÝ PARK BRNO