OKRUHY K OBOROVÉ ROZPRAVĚ U ZKOUŠKY Z DIDAKTIKY GEOGRAFIE Ukončení předmětu Didaktika geografie 3 je formou zkoušky. Níže uvedené okruhy jsou dále východiskem i k závěrečné zkoušce. K jejich pochopení směřují jak přednášky a cvičení, tak především studium odborné literatury, která vám bude průběžně doporučována a zadávána do učebních materiálů do IS MUNI. Nabízených studijních materiálů není určitě málo, měli byste se v nich naučit orientovat. Většina okruhů by vám měla pomoci při vypracování cvičení, které se týká především tvorby vlastního vzdělávacího programu, což je činnost, která vás bude provázet po celý profesní život učitele. V neposlední řadě lze využívat mailové komunikace. Popř. po telefonu. Umíme si představit i takovou situaci, že se při vzájemné komunikaci při tvorbě vlastních materiálů se naplní rozprava, která by byla dále u zkoušky už jen formální. Ke každému tématu si uděláte vlastní osnovu, která bude vycházet z prostudovaných materiálů. K okruhům existují ještě další materiály, než jen ty, které budete mít uvedené ve studijních materiálech.  1. Spor mezi teorií a praxí geografického vzdělávání  2. Historický vývoj geografického vzdělávání)  3. Kontinua a progrese v kurikulu geografického vzdělávání  4. Účel a hlavní myšlenky Mezinárodní charty geografického vzdělávání  5. Cíle a obsahy geografického vzdělávání  6. Vzdělávací standardy a učebnice zeměpisu v zahraničí. Čím se můžeme inspirovat?  7. Plánovaání a hodnocení kvality výuky zeměpisu  8. Učitel geografie a jeho profesní růst  9. Hodnocení žáků ve výuce geografie 10. Teorie a praktické možnosti využití různých typů učebních úloh ve výuce zeměpisu 11. Teorie a praktické možnosti využití terénní výuky v geografickém vzdělávání 12. Praktické využití GIS ve výuce zeměpisu