o se dítě učí dítěte Dominantní aktivita Vhodné digitální aktivity, aplikace Vhodné digitální přístroje Doporučený čas Do 2 tet 1 2-3 roky 3 až 4 roky 4 až 6 let 6-9 let získat základní důvěru v život a svět skrze vytvoření pevného vztahu k maíce nebo zastupující osobě, číst reakce okolí, zkoumání vlastního těla osvojit si sebedůvěru, schopnost se správně a samostatně rozhodovat (rozvoj volních vlastností), záměr „já chci" je v pořádku a mělo by být podporováno ve volném nakládání s věcmi ve svém okolí. Nemělo by být přehnaně peskováno a brzděno osvojit si základní postoj zodpovědnosti za své činy. Svou iniciativu by mělo vnímat jako dobrou a mělo by v ní být okolím podporováno 9-15 let 'ojit si vnímání důsledků svého chování, poznávat první konflikty a rozpory (maminka chce něco jiného než já), rozšiřovat svou sociální bublinu - kamarádi, příbuzní, děti ze školky, poznávat první autority -učitelka v MŠ, učit se zodpovědnosti osvojit si dovednosti cílevědomě a úspěšně zacházet s předměty hmotného světa, učit se zdravě sebeprosazovat mezi vrstevníky rozvoj kompetencí, sebedůvě a sebeprosazení v praktických činnostech („umím to, jsem šikovný"). Vidět naději na dosažení vlastní výkonnosti, chuť učit se nové činnosti, bez strachu ze selhání, komunikace mezi vrstevníky t ti hra na podložce, možnost zkoumání věcí, mazlení, osobní kontakt s blízkými, zdravý spánek pohybové aktivity, zdravý spánek, samostatné činnosti (jídlo, hraní), předčítání, zvukové hry, aktivity v přírodě žádné většinu času pohyboví a zábavné aktivity, hraní sociálních her, povídání, podpora jemné motoriky, podpora samostatnosti, první domácí povinnosti mezilidské interakce, pohybové, zábavné a poznávací hry, společné aktivity - s dětmi, s rodiči, společenské deskové hry aktivity s rodiči a kamarády, manuální práce (doma, na zahradě), pohybové, zábavné a poznávací hry, společné aktivity se spolužáky, společenské deskové hry, nácviky dovedností (chytání míče, úklid pokoje atd.), vzdělávání volnočasové řízené aktivity (koníčky, kroužky, sport), manuální práce (doma, na zahradě), mezilidské interakce, pohybové, zábavné a poznávací hry, společné aktivity - s přáteli, s rodiči, společenské deskové hry, cestování, vzdělávání chatové a komunikaci aplikace, sociální sítě, vyhledávání informací na internetu, programy pro kreativní tvorbu (skládání hudby, malování atd.), výuková, inspirativní a kreativní videa, mobilní aplikace (doprava, počasí, objednání obědů ve škole, program kina...) utvářeni osobní identity, které úzce souvisí s vývojem „ega", mladý člověk stoji tváří v tvář své vlastní fyziologické revoluci, nyní konfrontuje to, čím se zdá být v očích druhých lidí, s tím, čím se cítí být sám -hledání sebeidentity. Nebezpečím tohoto stadia je zmatení rolí, hledání sexuální identity o víkendu (sečtený čas na všech digitálních přístrojích, včetně práce do školy) mezilidská interakce, společné aktivity s vrstevníky, komunikace face-to-face i virtuálně, příprava na budoucí povolání -sebevzdělávání, cestování vzdělávací program-(jazykové kurzy, výuková videa), chatové a komunikační aplikace, sociální sítě, programování, tvorba prezentací (do školy), programy dle zaměření dítěte, školní intranety, internetové bankovnictví atd. jakékoliv digitální dle nastavených pravidel nástroje v celém rodinném systému 15-18 let