-
Letní historická praktika
-
Nyní studovatTýden 1
-
Nyní studovatTýden 2 Vennovy diagramy a česko-německé stýkání a potýkání v 1. třetině 20. stol. (stručný vhled do problematiky vojenství Rakouska-Uherska)
-
Nyní studovatTýden 3 Hranice - naše ochrana, nebo naše vězení? aneb SLIBY-CHYBY T-graf+rolestorming
-
Nyní studovatTýden 4 Ze Znojma až do prérií Ameriky - Křížovníci s červenou hvězdou a Charles Sealsfield - metoda došlá pošta
-
Nyní studovatTýden 5 Pyramidy (metoda), Znojmo, obři a my? Aneb storytelling s osnovou čili zbrusu nové pověsti znojemské
-
Nyní studovatTýden 6 Takešiho hrad a bitva u Znojma
-
Nyní studovatTýden 7 Znojmo přechodné pohřebiště českých králů, čili po stopách románských a gotických staveb s metodami Rudyarda Kiplinga
-
Nyní studovatTýden 8 Synektika a příběh tří pomníků
-
Nyní studovatTýden 9 Znojemský Benjamin Franklin a 6 klobouků
-
Nyní studovatTýden 10 Velká Morava, Znojmo-Hradiště a metoda Sedmilháři
-
Nyní studovatTýden 11 Pravěké nálezy na Znojemsku metoda klíčových slov a puzzle
-
Nyní studovatTýden 12 Poválečný odsun Německého obyvatelstva a NASA test
-
Nyní studovat5 storyboardů a 5 dalších metod
-
Divergentní tvořivá metoda
První metodu, kterou si představíme, je metoda divergentního myšlení. Tato metoda neklade důraz na intelektové schopnosti žáka, ale naopak na jeho myšlení a tvořivost. Tato metoda je velmi dobrá jako asociační a evokační, zároveň dává velký prostor i slabším žákům. Zároveň žák musí analyzovat, řešit problémy a a zároveň kreativně myslet. Prostor je dán i naprosto bláznivým nápadům. V čem metoda tedy spočívá? Do jisté míry kopíruje Torranceho testu, v rámci metody se klade důraz na FLEXIBILITU, ORIGINALITU, ELABORACI, REDEFINICI a FLUENCI
Ukažme si vše na příkladu. Představme si, že se učíme KYSLÍKU
Flexibilita: VYMYSLI, k ČEMU JINÉMU než k dýchání může sloužit kyslík?
Originalita: VYMYSLI využití kyslíku, které nemá nikdo ze třídy.
Elaborace: VYTVOŘ NÁVOD v pěti bodech, jak vyrobit kyslík.
Redefinice: UPRAV třídu tak, aby se kyslík stal pro člověka zdraví škodlivý.
Fluence: UVEĎ, v jakých školních předmětech a u jaké látky ses setkal s KYSLÍKEM.
Petty, G. (2000). Moderní vyučování. Praha: Portál.
Čapek, R. (2000). Moderní didaktika. Praha: Grada.
Příklad jsem záměrně uvedl na příkladu přírodovědného oboru, abyste nebyli ovlivněni, až budete aplikovat tuto metodu na téma zámky v Podyjí.
Ukažme si možné řešení, na základě výše uvedeného:
Flexibilita: VYMYSLI, k ČEMU JINÉMU než k dýchání může sloužit kyslík?
ke svařování, jako raketové palivo, jako přísada do chemických směsí, pro hoření, při výrobě oceli
Originalita: VYMYSLI využití kyslíku, které nemá nikdo ze třídy.
přísada do sifonových bombiček na podmořské párty bez dýchacích přístrojů
Elaborace: VYTVOŘ NÁVOD v pěti bodech, jak vyrobit kyslík.
1) Zmrazíme vzduch na teplotu - 190 stupňů, aby byl kapalný
2) Opatrně zvýším teplotu směsi na 182,9 stupňů
3) Aparaturu propojím s tlakovou lahví
4) Zachytávám kyslík do tlakové lahve
5) ukončím proces destilace a uzavřu závěr tlakové lahve
Redefinice: UPRAV třídu tak, aby se kyslík stal pro člověka zdraví škodlivý.
Detailně utěsním třídu, do třídy budu pod tlakem pouštět kyslík, aby ho bylo ve vzduchu více než 75 %, potom nastane situace, kdy dochází k nenávratnému poškození plic.
Fluence: UVEĎ, v jakých školních předmětech a v jaké souvislosti ses setkal s KYSLÍKEM.
chemie - anorganická chemie + značky prvků + oxidace
přírodopis - fotosyntéza, savci, ptáci, ryby, ostatní druhy, geologie
fyzika - stavba atomu, pohyb (rakety)
dějepis - 2. světová válka letectví, dobývání vesmíru
zeměpis - atmosféra
čeština - Jules Verne: 20 000 mil pod mořem
-
Letní historická praktika
-
Nyní studovatTýden 1
-
Nyní studovatTýden 2 Vennovy diagramy a česko-německé stýkání a potýkání v 1. třetině 20. stol. (stručný vhled do problematiky vojenství Rakouska-Uherska)
-
Nyní studovatTýden 3 Hranice - naše ochrana, nebo naše vězení? aneb SLIBY-CHYBY T-graf+rolestorming
-
Nyní studovatTýden 4 Ze Znojma až do prérií Ameriky - Křížovníci s červenou hvězdou a Charles Sealsfield - metoda došlá pošta
-
Nyní studovatTýden 5 Pyramidy (metoda), Znojmo, obři a my? Aneb storytelling s osnovou čili zbrusu nové pověsti znojemské
-
Nyní studovatTýden 6 Takešiho hrad a bitva u Znojma
-
Nyní studovatTýden 7 Znojmo přechodné pohřebiště českých králů, čili po stopách románských a gotických staveb s metodami Rudyarda Kiplinga
-
Nyní studovatTýden 8 Synektika a příběh tří pomníků
-
Nyní studovatTýden 9 Znojemský Benjamin Franklin a 6 klobouků
-
Nyní studovatTýden 10 Velká Morava, Znojmo-Hradiště a metoda Sedmilháři
-
Nyní studovatTýden 11 Pravěké nálezy na Znojemsku metoda klíčových slov a puzzle
-
Nyní studovatTýden 12 Poválečný odsun Německého obyvatelstva a NASA test
-
Nyní studovat5 storyboardů a 5 dalších metod
-