Letní historická praktika

Týden 5 Pyramidy (metoda), Znojmo, obři a my? Aneb storytelling s osnovou čili zbrusu nové pověsti znojemské

Znojmo, Znojmo, vidím Tě dvojmo, tato říkanka buď odkazuje k množství vypitého vína, a nebo také k tomu, že Znojmo existuje vlastně dvojí. Tím druhým Znojmem je Znojmo pod Znojmem neboli znojemské podzemí. A co obři a pyramidy? Ne, nejedná se o pyramidální fabulaci oceněnou prestižní cenou Bludný balvan, kterou získal znojemský badatel Jaroslav Růžička. V případě pyramidy se jedná o použitou metodu, která pomáhá strukturovat příběh.  Cílem této lekce je naplnit exaktní historický cíl pomocí cílené fabulace.

Převzato z: https://www.sisyfos.cz/clanek/780-stribrny-bludny-balvan-v-kategorii-jednotlivcu-za-rok-2017-ex-aequo-rndr-mgr-hana-blochova-alias-rosa-de-sar-a-ing-jaroslav-ruzicka-za-rozvoj-alternativni-archeologie-s-presahem-do-dalsich-vednich-disciplin

Abyste splnili tento e-learning je třeba, abyste si


1) přečetli informace o znojemském podzemí a vyplnili kvíz

Udělejte si kvíz


2) seznámili se s metodou pyramida

3) vytvořili vlastní řešení k naplnění níže uvedených cílů, propojte výchozí texty s metodou pyramida (pyramidový příběh) a  vložte do odevzdávárny:

Očekávané výstupy RVP

D-9-4-05 ilustruje postavení jednotlivých vrstev středověké společnosti, uvede příklady románské a gotické kultury

D-9-5-05 objasní příčiny a důsledky vzniku třicetileté války a posoudí její důsledky

D-9-5-07 rozpozná základní znaky jednotlivých kulturních stylů a uvede jejich představitele a příklady významných kulturních památek

D-9-6-02 objasní souvislost mezi událostmi francouzské revoluce a napoleonských válek na jedné straně a rozbitím starých společenských struktur v Evropě na straně druhé

Odevzdávárny
Domácí úkoly, sběr souborů.