Letní historická praktika
Týden 5 Pyramidy (metoda), Znojmo, obři a my? Aneb storytelling s osnovou čili zbrusu nové pověsti znojemské
Znojmo, Znojmo, vidím Tě dvojmo, tato říkanka buď odkazuje k množství vypitého vína, a nebo také k tomu, že Znojmo existuje vlastně dvojí. Tím druhým Znojmem je Znojmo pod Znojmem neboli znojemské podzemí. A co obři a pyramidy? Ne, nejedná se o pyramidální fabulaci oceněnou prestižní cenou Bludný balvan, kterou získal znojemský badatel Jaroslav Růžička. V případě pyramidy se jedná o použitou metodu, která pomáhá strukturovat příběh. Cílem této lekce je naplnit exaktní historický cíl pomocí cílené fabulace.
Abyste splnili tento e-learning je třeba, abyste si
1) přečetli informace o znojemském podzemí a vyplnili kvíz
Udělejte si kvíz
2) seznámili se s metodou pyramida
3) vytvořili vlastní řešení k naplnění níže uvedených cílů, propojte výchozí texty s metodou pyramida (pyramidový příběh) a vložte do odevzdávárny:
Očekávané výstupy RVP
D-9-4-05 ilustruje postavení jednotlivých vrstev středověké společnosti, uvede příklady románské a gotické kultury
D-9-5-05 objasní příčiny a důsledky vzniku třicetileté války a posoudí její důsledky
D-9-5-07
rozpozná základní znaky jednotlivých kulturních stylů a uvede jejich
představitele a příklady významných kulturních památek
D-9-6-02 objasní souvislost mezi událostmi francouzské revoluce a napoleonských válek na jedné straně a rozbitím starých společenských struktur v Evropě na straně druhé
Odevzdávárny
Domácí úkoly, sběr souborů.