-
Letní historická praktika
-
Nyní studovatTýden 1
-
Nyní studovatTýden 2 Vennovy diagramy a česko-německé stýkání a potýkání v 1. třetině 20. stol. (stručný vhled do problematiky vojenství Rakouska-Uherska)
-
Nyní studovatTýden 3 Hranice - naše ochrana, nebo naše vězení? aneb SLIBY-CHYBY T-graf+rolestorming
-
Nyní studovatTýden 4 Ze Znojma až do prérií Ameriky - Křížovníci s červenou hvězdou a Charles Sealsfield - metoda došlá pošta
-
Nyní studovatTýden 5 Pyramidy (metoda), Znojmo, obři a my? Aneb storytelling s osnovou čili zbrusu nové pověsti znojemské
-
Nyní studovatTýden 6 Takešiho hrad a bitva u Znojma
-
Nyní studovatTýden 7 Znojmo přechodné pohřebiště českých králů, čili po stopách románských a gotických staveb s metodami Rudyarda Kiplinga
-
Nyní studovatTýden 8 Synektika a příběh tří pomníků
-
Nyní studovatTýden 9 Znojemský Benjamin Franklin a 6 klobouků
-
Nyní studovatTýden 10 Velká Morava, Znojmo-Hradiště a metoda Sedmilháři
-
Nyní studovatTýden 11 Pravěké nálezy na Znojemsku metoda klíčových slov a puzzle
-
Nyní studovatTýden 12 Poválečný odsun Německého obyvatelstva a NASA test
-
Nyní studovat5 storyboardů a 5 dalších metod
-
T-graf
T-graf nese svůj název kvůli vizuální podobnosti s písmenem T. Na horní lince T se nachází klíčová otázka, problém, tvrzení. Do levé části píšeme klady, do pravé zápory. Tento způsob ala "ďáblův advokát" nutí respondenty i u vlastních dobrých nápadů hledat jejich odvrácenou stranu, vzniká tak široká škála pro a proti. Ukažme si to na příkladu.
Zrušení národních parků
+ | - |
více kvalitního dřeva na trhu | zánik jedinečného přírodního prostředí |
větší svoboda pohybu | poškození porostu |
více turistů | větší nápor na přidružené obce |
legislativní úspora | zánik pracovních míst ochranářů |
T-graf lze použít ale velmi mnohovrstevnatě, např. jako rámec pro názorové protipóly
Česká kuchyně
Zdeněk Pohlereich | Jiří Babica |
kvalita | cena |
sezónní suroviny | suroviny v akci |
precizní kuchařská příprava | rychlost |
autentická chuť surovin | výrazná chuť i s dochucovadly |
T-graf je také možné využít, což je pro dějepis důležité, jako rámec pro uvědomění si příčiny a následku. Lze psát na každý řádek samostatnou příčinu a následek nebo vše řetězit, tj. že se následek v dalším řádku stává příčinou, tím vytváříme řetězec událostí.
Utváření naší krajiny
Příčina | Následek |
snazší obhospodařování | rozorání mezí |
rozorání mezí | velké lány |
velké lány | eroze a úbytek úrodné půdy |
eroze a úbytek úrodné půdy | vyšší potřeba hnojení |
GRECMANOVÁ, Helena a Eva URBANOVSKÁ. Aktivizační metody ve výuce, prostředek ŠVP. Olomouc: Hanex, 2007. Edukace. ISBN 978-80-85783-73-5.
ČAPEK, Robert. Líný učitel: kompas moderního učitele. Dotisk 1. vydání. Praha: Raabe, [2020]. Dobrá škola. ISBN 978-80-7496-456-5.
-
Letní historická praktika
-
Nyní studovatTýden 1
-
Nyní studovatTýden 2 Vennovy diagramy a česko-německé stýkání a potýkání v 1. třetině 20. stol. (stručný vhled do problematiky vojenství Rakouska-Uherska)
-
Nyní studovatTýden 3 Hranice - naše ochrana, nebo naše vězení? aneb SLIBY-CHYBY T-graf+rolestorming
-
Nyní studovatTýden 4 Ze Znojma až do prérií Ameriky - Křížovníci s červenou hvězdou a Charles Sealsfield - metoda došlá pošta
-
Nyní studovatTýden 5 Pyramidy (metoda), Znojmo, obři a my? Aneb storytelling s osnovou čili zbrusu nové pověsti znojemské
-
Nyní studovatTýden 6 Takešiho hrad a bitva u Znojma
-
Nyní studovatTýden 7 Znojmo přechodné pohřebiště českých králů, čili po stopách románských a gotických staveb s metodami Rudyarda Kiplinga
-
Nyní studovatTýden 8 Synektika a příběh tří pomníků
-
Nyní studovatTýden 9 Znojemský Benjamin Franklin a 6 klobouků
-
Nyní studovatTýden 10 Velká Morava, Znojmo-Hradiště a metoda Sedmilháři
-
Nyní studovatTýden 11 Pravěké nálezy na Znojemsku metoda klíčových slov a puzzle
-
Nyní studovatTýden 12 Poválečný odsun Německého obyvatelstva a NASA test
-
Nyní studovat5 storyboardů a 5 dalších metod
-