-
Letní historická praktika
-
Nyní studovatTýden 1
-
Nyní studovatTýden 2 Vennovy diagramy a česko-německé stýkání a potýkání v 1. třetině 20. stol. (stručný vhled do problematiky vojenství Rakouska-Uherska)
-
Nyní studovatTýden 3 Hranice - naše ochrana, nebo naše vězení? aneb SLIBY-CHYBY T-graf+rolestorming
-
Nyní studovatTýden 4 Ze Znojma až do prérií Ameriky - Křížovníci s červenou hvězdou a Charles Sealsfield - metoda došlá pošta
-
Nyní studovatTýden 5 Pyramidy (metoda), Znojmo, obři a my? Aneb storytelling s osnovou čili zbrusu nové pověsti znojemské
-
Nyní studovatTýden 6 Takešiho hrad a bitva u Znojma
-
Nyní studovatTýden 7 Znojmo přechodné pohřebiště českých králů, čili po stopách románských a gotických staveb s metodami Rudyarda Kiplinga
-
Nyní studovatTýden 8 Synektika a příběh tří pomníků
-
Nyní studovatTýden 9 Znojemský Benjamin Franklin a 6 klobouků
-
Nyní studovatTýden 10 Velká Morava, Znojmo-Hradiště a metoda Sedmilháři
-
Nyní studovatTýden 11 Pravěké nálezy na Znojemsku metoda klíčových slov a puzzle
-
Nyní studovatTýden 12 Poválečný odsun Německého obyvatelstva a NASA test
-
Nyní studovat5 storyboardů a 5 dalších metod
-
Šest dobrých sluhů
Rudyard Kipling ve své knize Bajky i nebajky uvádí tuto říkanku: Mám dobrých sluhů šestero díky nim hodně znám. Jmenují se: Co, Proč a Kdo a Jak a Kdy a Kam.
My si ale drobně tuto říkanku upravíme, místo kam, dáme slovo KDE. Budeme tedy odpovídat strukturovaně, tím se nám ukáží problémy, které můžeme dále řešit.
Uveďme si příklad: v rámci enviromentální výchovy se nám např objeví problém: pytláctví v Africe
Kdo? (kdo je páchá) chudí domorodí obyvatelé
Co? pytlačí
Kde? v rezervacích
Kdy? v době, kdy rezervace jsou málo hlídány
Jak? otrávené návnady, motorová pila, pasti, střelné zbraně
Proč? kvůli čínské poptávce po slonovině a rohovině
Toto je první fáze, druhá řeší tyto problémy:
Premisa: chudí domorodí obyvatelé
Řešení: investicí do vzdělání zlepšit životní úroveň obyvatel
Premisa: pytláctví
Řešení: zaměstnat obyvatele jinak
Premisa: pytláctví v rezervacích
Řešení: zaměstnat co nejvíce lidí v rezervacích, tak, aby je sami chránili
Premisa: otrávené návnady, motorová pila, pasti, střelné zbraně
Řešení: zpřísnění zákonů, zákaz prodeje střelných zbraní
Premisa: kvůli čínské poptávce po slonovině a rohovině
Řešení: sledování čínských občanů tajnou službou
Fáze lze dále řetězit formou příčina následek, to už se dostáváme ale k metodě T-grafu...
-
Letní historická praktika
-
Nyní studovatTýden 1
-
Nyní studovatTýden 2 Vennovy diagramy a česko-německé stýkání a potýkání v 1. třetině 20. stol. (stručný vhled do problematiky vojenství Rakouska-Uherska)
-
Nyní studovatTýden 3 Hranice - naše ochrana, nebo naše vězení? aneb SLIBY-CHYBY T-graf+rolestorming
-
Nyní studovatTýden 4 Ze Znojma až do prérií Ameriky - Křížovníci s červenou hvězdou a Charles Sealsfield - metoda došlá pošta
-
Nyní studovatTýden 5 Pyramidy (metoda), Znojmo, obři a my? Aneb storytelling s osnovou čili zbrusu nové pověsti znojemské
-
Nyní studovatTýden 6 Takešiho hrad a bitva u Znojma
-
Nyní studovatTýden 7 Znojmo přechodné pohřebiště českých králů, čili po stopách románských a gotických staveb s metodami Rudyarda Kiplinga
-
Nyní studovatTýden 8 Synektika a příběh tří pomníků
-
Nyní studovatTýden 9 Znojemský Benjamin Franklin a 6 klobouků
-
Nyní studovatTýden 10 Velká Morava, Znojmo-Hradiště a metoda Sedmilháři
-
Nyní studovatTýden 11 Pravěké nálezy na Znojemsku metoda klíčových slov a puzzle
-
Nyní studovatTýden 12 Poválečný odsun Německého obyvatelstva a NASA test
-
Nyní studovat5 storyboardů a 5 dalších metod
-