Vážené studentky a studenti, dovoluji si vám zaslat scénář distanční semináře předmětu FJ1030 Francouzská literatura 17. – 19. stol. – seminář v týdnu od 22. do 26. 4. 2021 Úkoly ke splnění jsou vyznačeny žlutě. Výuka v týdnu od 22. do 26. 4. 2021 Z hlediska samostudia využívejte prosím pro zařazení informací o kultuře do kontextu dějin on-line učebnici francouzských dějin (jsou tam odkazy na dokumentární pořady C’est pas sorcier na Youtube). 1) Ve studijních materiálech si v prezentaci s názvem Lumières prostudujete slidy 1-6. 2) Do pondělí 29. 3. do večera mi prosím do odevzdávárny každý nahrajte krátkou analýzu ukázky z Voltairovy novely Zadig ou La destinée a její srovnání s ukázkou z románu Umberta Eca Jméno růže. Zároveň zjistěte, čím se který autor inspiroval a pokuste se vlastními slovy definovat termín „intertextualita“. Zmíněné ukázky naleznete v studijních materiálech (složka texty). Nechci žádné romány, krátce charakterizujte uvedenou ukázku na základě toho, co si nastudujete ve studijních materiálech. Všechny informace tam naleznete. Snažím se, aby vás tento způsob distanční výuky naučil: Pracovat se zdroji; dávat informace do kontextu; číst ve francouzštině odborné, populárně naučné a literární texty; poslouchat a rozumět populárně naučnému mluvenému slovu; začít s akademickým psaním ve francouzštině. Vezměte to jako výzvu! Držím palce a jsem na příjmu. Marcela Poučová