Didaktika českého jazyka 2
Týden 2 (9. 3., 10. 3.) Znaky žákova projevu na počátku školní docházky
Osnova:
- znaky žákova projevu na počátku školní docházky
- představení učebnic Hravá čeština 2, 3 (Vydavatelství Taktik) - skupinová práce
Zadání pro skupinovou práci (koncepce učebnic):
- zkoumejte koncepci učebnice (Prolíná slohová výuka celou učebnicí, nebo je v samostatné kapitole? Jaké je pojetí slohového vyučování v učebnici, kolik prostoru je mu věnováno?)
- sledujte, zda jsou v učebnici mezipředmětové vazby
- zhodnoťte grafické zpracování, jeho přehlednost a atraktivnost (barevné provedení, typy písma, rozložení stránky; je obrazový doprovod samoúčelný, nebo je funkčně využitý s ohledem na zadání úloh v učebnici?)
- všímejte si typů a množství úkolů
- vyberte 1 úkol z učebnice a vytvořte vlastní návrh modifikace úkolu (např. jak by šlo s výchozím textem, osnovou, zadáním dále v hodině pracovat - použijte vlastní fantazii a invenci).
V průběhu hodiny budete rozděleni do 4 skupin (4 místností v MS Teams). Každá skupina bude plnit vlastní zadání - struktura zadání je společná všem - viz výše. Skupiny však zkoumají jiné učebnice, resp. části učebnic.
Pozn.: Na základě zjištění z výuky jsem pro vás upravila materiál, který se vztahoval k práci s konceptem učebnice v zadání
1. skupiny, můžete si ho dodatečně prohlédnout.
Níže naleznete odkazy na doporučené zdroje.