Didaktika českého jazyka 2

Týden 2 (9. 3., 10. 3.) Znaky žákova projevu na počátku školní docházky

Osnova:

  • znaky žákova projevu na počátku školní docházky
  • představení učebnic Hravá čeština 2, 3 (Vydavatelství Taktik) - skupinová práce

Zadání pro skupinovou práci (koncepce učebnic):

  • zkoumejte koncepci učebnice (Prolíná slohová výuka celou učebnicí, nebo je v samostatné kapitole? Jaké je pojetí slohového vyučování v učebnici, kolik prostoru je mu věnováno?)
  • sledujte, zda jsou v učebnici mezipředmětové vazby
  • zhodnoťte grafické zpracování, jeho přehlednost a atraktivnost (barevné provedení, typy písma, rozložení stránky; je obrazový doprovod samoúčelný, nebo je funkčně využitý s ohledem na zadání úloh v učebnici?)
  • všímejte si typů a množství úkolů
  • vyberte 1 úkol z učebnice a vytvořte vlastní návrh modifikace úkolu (např. jak by šlo s výchozím textem, osnovou, zadáním dále v hodině pracovat - použijte vlastní fantazii a invenci). 


V průběhu hodiny budete rozděleni do 4 skupin (4 místností v MS Teams). Každá skupina bude plnit vlastní zadání - struktura zadání je společná všem - viz výše. Skupiny však zkoumají jiné učebnice, resp. části učebnic.

Pozn.: Na základě zjištění z výuky jsem pro vás upravila materiál, který se vztahoval k práci s konceptem učebnice v zadání 

1. skupiny, můžete si ho dodatečně prohlédnout.

Níže naleznete odkazy na doporučené zdroje.