Školní pedagogika 2

Okruh 9: Žák jako aktér edukace

Základní studijní opora

Téma 9: Žák jako aktér edukace
Prezentace poskytující základní orientaci v tématu.

Základní studijní text

Vzdělávání žáků se SVP
Havel, J. (2014). Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v základních školách hlavního vzdělávacího proudu. In J. Havel, Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na 1. stupni základní školy jako východisko inkluzivní didaktiky. Brno: Masarykova univerzita.

Další studijní texty

Schopnosti (vlohy, nadání, talent) jako psychologické pojmy
Podkapitola z knihy Čáp, J. & Mareš, J. (2001). Psychologie pro učitele. Praha: Portál.
Styly učení
Podkapitola z knihy Mareš, J. (1998). Styly učení žáků a studentů. Praha: Portál.
Pedagogicko-psychologická diagnostika
(Necelá) kapitola 25 z publikace Pedagogika pro učitele (ed. A Vališová a H. Kasíková, Grada).

Nové:

Žák (a učení)
Část kapitoly 4 z knihy Pasch, M. et al. (1998). Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Praha: Portál.