Pokročilé postupy měření chování a experimentálního designu

Jednopřípadový výzkumný design, reversal, multielement, multiple and alternating treatment design TASKLIST D4, D5

Základní pojmy: 

Výhody a nevýhody jednopřípadového designu, využití jednopřípadového designu, reversal, multiple baselinemultielement design, multiple treatment reversal design, alternating treatment design, A-B-A design, A-B-A-B design


BACB Tasklist 5th Edition:

D-4  Describe the advantages of single-subject experimental designs compared to group designs. 

D-5  Use single-subject experimental designs (e.g., reversal, multiple baseline, multielement, changing criterion). 

D-11 Interpret graphed data



Prezentace:

Prezentace č. 2, část 1.
Reverzní a alternující design
Prezentace č. 2, část 2.
Design s vícenásobnými počátečními hodnotami a Design s měnícím se kritériem


Pracovní listy pro výuku:

TEST - Experimentální design


Literatura:

Cooper kapitola 8





Příklady výzkumných studií (dostupné online):

Wacker, D., McMahon, C. Steege, M. Berg, W., Sasso, G., & Melloy, K. (1990). Applications of a sequential alternating treatment design. Journal of Applied Behavior Analysis, 23, 333-339.

Gallagher, Stephen & Keenan, Michael. (2000). Independent use of activity materials by the elderly in a residential setting. Journal of applied behavior analysis. 33. 325-8. 10.1901/jaba.2000.33-325.

Barrish, H. H., Saunders, M., & Wolf, M. M. (1969). Good behavior game: effects of individual contingencies for group consequences on disruptive behavior in a classroom. Journal of applied behavior analysis2(2), 119–124. https://doi.org/10.1901/jaba.1969.2-119

Reucii, T., Pančocha, K. (2019) Využití aplikované behaviorální analýzy při snižovaní výskytu chovaníspojeného s PIKA syndromem u dítěte s poruchou autistického spektra. Dostupné na: https://www.unipo.sk/public/media/26527/Štúdie%20zo%20špeciálnej%20pedagogiky%202020,%20roč.%209,%20č.%201.pdf

Jeníčková, L., Hájková, R., Procházka, R., Dominik, T. (2019) Využití NCR v rámci intervence problémového chování u dítěte s poruchou autistického spektra. Dostupné na: https://www.unipo.sk/public/media/26527/Štúdie%20zo%20špeciálnej%20pedagogiky%202020,%20roč.%209,%20č.%201.pdf