Instrukce k četbě: Glen van Brummelen: Why History of Mathematics Závěrečná četba pro naše setkávání. Snad se Vám bude líbit. Úkoly pro seminář dne 21. 4. 2021 Přečtěte si podrobněji alespoň jeden z důvodů ("Motivation", "Research", "Critical Thinking", "Diversity", "Implications"; v případě nejvyšší nouze "Communication", tj ten ze všech nejstručnější), které Glen vna Brummelen uvádí pro výuku historie matematiky na střední škole (tj. v rámci hodin matematiky pro všechny studenty středních škol ve věku kolem 17 let). Tato výuka byla zavedena nejen v Kanadě, o níž je v článku řeč, ale také např. v Dánsku. Pokud nehovíte historii, všimněte si dvou čistě matematických témat: vepsání rovnostranného trojúhelníka do čtverce a řešení kvadratické rovnice "babylónskou" metodou. Podle popisu v článku a při využití vlastních znalostí napište česky, jak postupovat (můžete to přeložit, ale nemusí to být doslova; nemáme hodinu angličtiny, ale historie matematiky; jde pouze o to, abyste postup pochopili). Přidejte další vlastní myšlenky; i ty nejodvážnější a nejprovokativnější jsou vítány.