Výuka žáků se SVP II – poruchy chování a mentální postižení - část poruchy chování

Příprava balintovské skupiny

Úkol na následující výuku

Znáte práci v duchu balintovské skupiny? V průběhu dalšího setkání budeme pracovat prakticky, dokonce intervizně. Dopředu si připravte příklad/případ dítěte, se kterým si Vy nebo učitelé ve Vašem okolí neví rady. Zkuste si stručně sepsat a dopředu připravit:

Jak se kluk/holka projevují? 

Čím provokují pozornost ostatních? 

S čím si neví učitelé rady? S čím si neví rodiče rady?

Jak je asi tomuhle klukovi/této holce - jak se cítí? 

Jak se cítí učitelé,  jak spolužáci a jak rodiče?

 Jak se případ doteď řešil? Co už pomohlo a co naopak nepomohlo? 


Jak probíhá a bude probíhat i naše balintovská skupina:

1.Představí se problematické situace/žák a zaznačí se k nim i lidé, kteří je navrhují. Potom se z nich vybere jeden konkrétní případ. (výběr případu)
2.Klademe otázky osobě, která daný případ nadnesla (navrhovatelovi) a snažíme se zjistit co nejvíce podrobností (otázky)
3.Snažíme se vcítit do chování protagonisty událostí (dítěte i učitele) a lidí v jeho okolí, připomínáme podobné události z naší dosavadní zkušenosti. (emoce)
4.Generují se praktická řešení dosud podrobně rozebrané modelové situace (řešení, návody)
5.Navrhovatel situace si z poslechnutého materiálu vybere a pojmenuje řešení, které mu nejvíc „sedí“. (shrnutí)

Využijte příležitost poradit se s ostatními. Budeme sdílet pocity i zkušenosti.