Metodologie speciálněpedagogického výzkumu 1

TÝDEN 10 Kvalitativní výzkum I.

Základní pojmy:

deduktivní vs. induktivní strategie, strategie výběru případu, výzkumný design, konceptuální rámec, preempirická fáze, empirická fáze, biografie, diskurzivní analýza, etnografie, případová studie,  typy případů, "hustý popis", metoda konstantního srovnávání, indikátory, koncepty, proměnné, teorie, pozorování (ne/zúčastněné, ne/přímé, ne/strukturované), hloubkový rozhovor, ohniskové skupiny, nevtíravé techniky, gate keeper, terénní poznámky

Literatura:

Silverman, D. 2005. Ako robiť kvalitatívny výskumPraktická príručka. Bratislava: Ikar. Str. 13-25, 131-164.
Švaříček, R., Šeďová, K. a kol. 2007. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál. Str. 83-126, 142-206.
Šeďová, K., Švaříček, R. 2013. „Jak psát kvalitativně orientované výzkumné studie. Kvalita v kvalitativním výzkumu.“ Pedagogická orientace, 23 (4): 478-510. Str. 491-497.

Audiopřednáška:

Chyba: Odkazovaný objekt neexistuje nebo nemáte právo jej číst.
https://is.muni.cz/el/ped/jaro2021/SPk126/um/prednasky/Kvalitativni_vyzkum_1.video5

Kvalitativni_vyzkum_1_2021.pdf
PDF ke stažení


Vybraná literatura: