K problematice podpory žáka s NKS (Mutismus/SPŘ) doporučuji následující text, jenž je součástí elektronické publikace Komunikační a simulační techniky logopedické (https://munispace.muni.cz/library/catalog/book/1637).
3. setkání
Klenková, J. (2006). Logopedie: narušení komunikační schopnosti,
logopedická prevence, logopedická intervence v ČR, příklady z praxe.
Praha: Grada.
Bendová, P. (2011).
Dítě s narušenou komunikační schopností ve škole. Praha: Grada.
Hartmann, B., &
Lange, M. (2008). Mutismus v dětství, mládí a dospělosti: Rádce pro rodinné
příslušníky, postižené, terapeuty a pedagogy. Praha: Triton.
Kutálková, D. (2011).
Budu správně mluvit: Chodíme na logopedii. Praha: Grada.
Lechta, V. et al. (1990).
Logopedické repetitórium. Bratislava: SPN.
Lejska, M. (2003).
Poruchy verbální komunikace a foniatrie. Brno: Paido.
Pečeňák, J. (1995).
Diagnostika mutizmu. In Lechta, V. et al. Diagnostika narušenej komunikačnej
schopnosti. Martin: Osveta.
Škodová, E. (2003).
Získaná psychogenní nemluvnost: mutismus. In Škodová, E., & Jedlička, I.,
et al. Klinická logopedie. Praha: Portál.
Kumpulainen, K. et al.
(1998) Selective mutism among
second-graders in elementary school [online]. European Child and Adolescent
Psychiatry; 7(1):24-29. Dostupné z: <https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/9563810>
McInnes, A. et al. (2004). Narrative skills in children with selective
mutism: An exploratory study [online]. American Journal of Speech - Language
Pathology; 13(4):304-15. Dostupné z: <http://search.proquest.com.ezproxy.muni.cz/docview/
204264774?accountid=16531>
Sharkey, L., &
McNicholas, F. (2008). More than 100 years of silence, elctive mutism [online].
European Child and Adolescent Psychiatry; 17(5):255-263 [cit. 2016-02-06].
Dostupné z: <http://link.springer.com.ezproxy.muni.cz/article/
10.1007%2Fs00787-007-0658-4. >