Sekundární poruchy komunikace

Setkání II

Milé dámy, milí pánové,

moc Vás zdravím! V části druhé se přesuneme k cílové skupině osob s poruchami hybnosti.

Poznámky k tématu nabízím níže:

Mimo jiné budeme uvažovat o možnostech komplexního přístupu k lidem s tělesným a kombinovaným postižením - příklady mezioborové spolupráce a podpory osob s kombinovaným postižením zprostředkovává následující kapitola z publikace Vybrané otázky logopedické teorie a praxe (Zezulková et al. 2017): 

Přidávám rovněž poznámky k terapeutickým a rehabilitačním přístupům u osob s poruchami hybnosti. 


V poslední části budeme věnovat prostor lidem s mentálním postižením, budeme přemýšlet o dopadu mentálního postižení na vývoj řeči a jazykových schopností u dítěte, nad specifiky logopedické intervence i nad takzvaným dynamickým přístupem v diagnostice. 

Přikládám poznámky, z nichž je možné vycházet:

Ke studijním účelům doporučuji kapitolu Children with Learning Disabilities or Specific Learning Disorder a kapitolu Children with Intellectual Disability z publikace Clinical Guide to Assessment and Treatment of Communication Disorder (Prelock & Hutchins, 2018).

Současně připojuji pár praktických rad pro komunikaci s člověkem s mentálním postižením (Michalík a kol. 2011):

Věřím, že se společně v našich diskuzích dotkneme takových témat, která mohou kvalitu života člověka s mentálním postižením a jeho blízkých zvyšovat. Těším se! 

Následující