Sekundární poruchy komunikace
Setkání II
Milé dámy, milí pánové,
moc Vás zdravím! V části druhé se přesuneme k cílové skupině osob s poruchami hybnosti.
Poznámky k tématu nabízím níže:
Mimo jiné budeme uvažovat o možnostech komplexního přístupu k lidem s tělesným a kombinovaným postižením - příklady mezioborové spolupráce a podpory osob s kombinovaným postižením zprostředkovává následující kapitola z publikace Vybrané otázky logopedické teorie a praxe (Zezulková et al. 2017):
Přidávám rovněž poznámky k terapeutickým a rehabilitačním přístupům u osob s poruchami hybnosti.
V poslední části budeme věnovat prostor lidem s mentálním postižením, budeme přemýšlet o dopadu mentálního postižení na vývoj řeči a jazykových schopností u dítěte, nad specifiky logopedické intervence i nad takzvaným dynamickým přístupem v diagnostice.
Přikládám poznámky, z nichž je možné vycházet:
Ke studijním účelům doporučuji kapitolu Children with Learning Disabilities or Specific Learning Disorder a kapitolu Children with Intellectual Disability z publikace Clinical Guide to Assessment and Treatment of Communication Disorder (Prelock & Hutchins, 2018).
Současně připojuji pár praktických rad pro komunikaci s člověkem s mentálním postižením (Michalík a kol. 2011):
Věřím, že se společně v našich diskuzích dotkneme takových témat, která mohou kvalitu života člověka s mentálním postižením a jeho blízkých zvyšovat. Těším se!
Následující