Literatura: CARDINAUX, V., CARDINAUX, H., LÖWE, A. Ujměte se mě. Výchova hluchoslepých dětí. 1. vyd. Praha: Scientia, 1999. 119 s. ISBN 80-7183-190-5. JAROŠOVÁ, J. VIA LUCIS. 1. vyd. Praha: Fokus, 1991. 272 s. ISBN 80-900093-4-4. HLAVÁČOVÁ, J. a kol. Hluchoslepí mezi námi [CD-ROM]. Praha: Lorm, 2003, 20 s. HRICOVÁ, L. Rozvoj komunikačních kompetencí u jedinců se současným zrakovým a sluchovým postižením. In: KLENKOVÁ, J., VÍTKOVÁ, M. (eds.) Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností, Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Sborník z konference s mezinárodní účastí. Brno: Paido, 2008. ISBN 978-80-7315-167-6. HRICOVÁ, L. Projekty zaměřující se na podporu sociální inkluze osob se smyslovým postižením a jejich vliv na inkluzi školskou. In: VÍTKOVÁ, M., OPATŘILOVÁ, D. (eds.) Inkluzivní vzdělávání žáků se zdravotním postižením v základní škole. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Brno : Paido, 2011. 14 s. ISBN 978-80-7315-215-4. HRICOVÁ, L., KABELÁČOVÁ, J. Vzdělávání žáků se souběžným postižením více vadami. In OPATŘILOVÁ, D., VÍTKOVÁ, M. et. al. Faktory úspěchu ve vztahu k inkluzivnímu vzdělávání u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami I. Brno: MU, 2012. s. 191-201. ISBN 978-80-210-5995-5. HUTAŘ, J. Sociálně právní minimum pro zdravotně postižené osoby. Národní rada zdravotně postižených v ČR. JANOVCOVÁ, Z. Alternativní a augmentativní komunikace. Brno: PdF MU, 2004. ISBN 80-210-3204-9. JARNÍKOVÁ, I. Eliška: Příběh hluchoslepé holčičky. Praha: Společnost pro ranou péči, 2005, 44 s. ISBN 80-239-6206-X. KALENDOVÁ, P.; POTMĚŠIL, M. K pedagogickému diagnostikování a hodnocení hluchoslepých klientů. Speciální pedagogika, 2000, roč. 10, č. 1, s. 6-14. ISSN 1211-2720. KOWALIK, S., BAŇKA, A. Perspektivy rehabilitace hluchoslepých. 1. vyd. Praha: Wagner Press, 2000. 133 s. ISBN 80-903019-0-8. LANGER, J. a kol. Komunikace dětí s hluchoslepotou. Olomouc: 2008. (CD-ROM vznikl jako výstup z projektu „Taktilní znakový jazyk pro hluchoslepé“ – 2006-2008) LANGER, J. Problematika osob s hluchoslepotou a kontaktní tlumočení [DVD-ROM]. 2. vydání, Praha: Česká komora tlumočníků znakového jazyka, 2008. ISBN 978-80-87153-35-2. LANGER, J. a kol. Taktilní znakový jazyk pro hluchoslepé – 1. část [CD-ROM]. Praha: LORM, 2006. LANGER, J. a kol. Taktilní znakový jazyk pro hluchoslepé – 2. díl [CD-ROM]. Praha: Lorm, 2008. ISBN 978-80–254–3649-3. LANGER, J. Využití multimedií při výuce komunikačních technik osob s hluchoslepotou. In Pedagogický software 2008 [CD-ROM]. České Budějovice: Scientific Pedagogical Publishing, 2008. s. 327-331. ISBN 80-85645-59-9. LANGER, J.; ŠTOLCAROVÁ, M.; BILÍKOVÁ, A. Znakování ruku v ruce [CD-ROM]. Olomouc, 2008. (CD-ROM vznikl v rámci projektu „Taktilní znakový jazyk pro hluchoslepé“) LAHTINEN, R. Haptices and haptemes, a case study of developmental process in social-haptic communication of acquired deafblind people. 1. vydání. Essex: A1 Management UK, 2008. ISBN 978-0-9550323-1-8. LUDÍKOVÁ, L. Vzdělávání hluchoslepých I. 1. vyd. Praha: Scientia, 2000. 74 s. ISBN 80-7183-225-1. LUDÍKOVÁ, L. Vzdělávání hluchoslepých III. 1. vyd. Praha: Scientia, 2001. 78 s. ISBN 80-7183-256-1. LUDÍKOVÁ, L. Edukace hluchoslepého dítěte raného věku. 1. vyd. Olomouc: UP, 2001, 94 s. ISBN 8024402505. LUDÍKOVÁ, L., SOURALOVÁ, E. Hluchoslepí mezi námi. Olomouc: UP, 1993. 8 s. LUDÍKOVÁ, L., SOURALOVÁ, E. K obsahové náplni vzdělávacích programů pro hluchoslepé žáky. Olomouc: UP, 1999. 11s. LUDÍKOVÁ, L., SOURALOVÁ, E. Úprava prostředí pro výchovu a vzdělávání hluchoslepých. Olomouc: UP, 1997. 7 s. LUDÍKOVÁ, L., SOURALOVÁ, E. Úvod do výchovy hluchoslepých. Olomouc: UP, 1995. 24 s. LUDÍKOVÁ, L., SOURALOVÁ, E. Základy znakové řeči pro hluchoslepé. Olomouc: UP, 1994. 42 s. SOURALOVÁ, E. Vzdělávání hluchoslepých II. 1. vyd. Praha: Scientia, 2000. 78 s. ISBN 80- 7183-226-X. SOURALOVÁ, E. Hluchoslepí a znakový jazyk. In Sborník I. Mezinárodní konference k problematice osob se specifickými potřebami. Olomouc: Vydavatelství Univerzity Palackého, 2001, s. 135-138. ISBN 80-244-0241-6. SOURALOVÁ, E. Znakový jazyk v komunikaci osob se současným postižením sluchu a zraku. In e-Pedagogium, č. 1/2004, 2004, s. 95-98. ISSN 1213-7758. SOURALOVÁ, E., HORÁKOVÁ, R. Problematika osob s hluchoslepotou a kontaktní tlumočení u hluchoslepých preferujících český znakový jazyk. Praha: ČKTZJ, 2008. ISBN 978-80-87153-34-5. ŠTĚRBOVÁ, D. a kol. Hluchoslepota – lidé s ní a kolem ní. Olomouc: UP, 2006, 103 s. ISBN 80-244-1433-3. ŠTĚRBOVÁ, D. a kol. Chráněné bydlení pro lidi s hluchoslepotou (sborník referátů z Mezinárodní pracovní konference Olomouc, květen 2007). Olomouc: Univerzita Palackého, 2007, 100 s. ISBN 978-80-244-1762-2. ŠTĚRBOVÁ, D. Sexuální výchova a osvěta u osob s hluchoslepotou. Olomouc: Univerzita Palackého, 2006, 82 s. ISBN 80-244-1513-5. PODHÁJECKÁ, M., ŠARIŠSKÁ, J. Dievča, ktoré videlo dotykom a počulo srdcom. 1. vyd. Prešov: Vydavateľstvo Michala Vaška, 2000. 144 s. ISBN 80-968477-7-5. www.frpsp.cz www.hluchoslepota-deti.cz www.ksp.upol.cz www.sluch-ol.cz www.tamtam-olomouc.cz www.lorm.cz www.klubpratel.wz.cz www.okamzik.cz/main/okamzik/VIA/index.html www.zablesk.olomouc.com www.zablesk.olomouc.com/listen2me5 www.deafblind.co.uk www.deafblind.com www.deafblindinternational.org www.deafblindresourcecentre.org www.sense.org.uk www.senseinternational.org.uk Děti z krabičky – dokument (k nalezení v archivu ČT ) o předčasném narození jako jedné z příčin těžkých souběžných postižení více vadami - http://www.ceskatelevize.cz./vysilani/10169621309-deti-z-krabicky/20856226638-21.10.2008-20:00.html Dokument ČT: Experiment – Ticho ve tmě