1. Přečtěte si dokument na obrázcích IPP_1 a IPP_2. Jaká doporučení byste dali škole, potažmo třídnímu učiteli, školnímu metodikovi prevence, školnímu psychologovi, ale i jiným učitelům? Jaký byste zvolili přístup ke třídě? Program byl uskutečněn na přelomu března a dubna několik let nazpět. 2. Do Vaší třídy Vám přišlo dítě s modřinami na rukou. OSPOD telefonicky doporučuje, abyste využili hromadnou dopravu a odjeli s dítětem ze školy k lékaři, který dítě ohledá. Co uděláte z pozice třídního učitele? 3. Děti ve škole o přestávce, ale i ve družině a volných hodinách provozují hru, kdy se za pomocí řvu a bojových výkřiků navzájem bijí a kopou. Jedná se především o chlapeckou část třídy, dívkám toto chování vadí. Ke zranění zatím nedošlo, objevilo se pouze několik šrámů a modřin. Co uděláte z pozice třídního učitele? 4. Žákyně přichází do školy a nechová se zcela standardně – máte podezření, že z ní cítíte alkohol. Její spolužáci Vám sdělili, že má láhev s alkoholem v batohu. Co uděláte? 5. Jakými činnostmi byste jako třídní učitel podpořili dobré vztahy ve třídě (všeobecná primární prevence z pozice třídního učitele)?