VÝCHOVA V PRÁCI UČITELE seminář 7 19. 4. 2021 Reflexe distančního semináře a Deník žákyně 1. Reflexe distančního semináře – práce ve dvojicích Ø Jak náročná pro Vás byla činnost spojená s obsahem distančního úkolu? Ø Setkali už jste se s takovouto činností? Ø Co v ní shledáváte za pozitiva pro práci učitele? Ø Co v ní vidíte za negativa pro práci učitele ve třída? Volba tématu Ø Jaké články jste si vybral/a? Ø Co Vás vedlo k volbě těchto článků? Ø Bylo v článcích něco, co Vás překvapilo? Ø Jaké pocity ve Vás zvolené články vyvolaly? Ø Jak složité // snadné bylo pracovat na eseji vycházející z odborného časopisu? Pracujte ve dvojicích, příp. trojicích, reflexi zaznamenejte. Na zamyšlení se a zodpovězení otázek máte max. 15 minut Diskutujme Vaše názory a reflexi v samotném semináři 2. Deník žákyně aneb jak pracovat se záznamy // anamnézou žáků Přečtěte si deníkový záznam Škola v přírodě (vloženo v ISu) a udělejte si poznámky Ve dvojici budete diskutovat níže uvedená témata. Odpovědi zaznamenejte Ve dvojici diskutujte o tom, co jste zjistili při čtení deníkového záznamu Škola v přírodě o samotné žákyni – pisatelce. Soustřeďte se především na informace týkající se: a) vztahu žákyně k jednotlivým učitelům, b) vztahů mezi žákyní a jejími spolužáky, c) činností, kterým se žákyně věnovala v době pobytu na škole v přírodě, d) rodinného zázemí žákyně, e) jejího věku, f) jejích znalostí a dovedností. Jak tato zjištění interpretujete? Co z těchto zjištění odvozujete – pro sebe jako učitele? 3. Odhad očekávání učitelské profese 1. Co očekáváte, že Vám přinese školní praxe, kterou budete absolvovat? 2. Které činnosti považujete v práci učitele za nejnáročnější? 3. Napadají Vás klady učitelské profese? 4. Napadají Vás zápory učitelské profese 4. Úkol na šestý seminář – 26. 4. 2021 1. Důkladně si nastudujte v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání (RVP ZV) strany 10 až 13, část 4 – Klíčové kompetence. Text je dostupný z: http://www.nuv.cz/uploads/RVP_ZV_2017.pdf S textem budeme pracovat v dalším semináři. 2. Zhodnoťte uvedené klíčové kompetence z hlediska náročnosti a reálnosti jejich dosažení – připravte si písemně ve stručné podobě. 3. Na Youtube si pusťte film Summerhill dostupný na: https://youtu.be/MSsVrO4oyxg