PŘÍKLAD VÝSTUPU Z ASISTENSKÉ PRAXE ASISTENT PEDAGOGA (SZ6055, SZ6085) Garant předmětu: Mgr. Lucie Škarková, Ph.D. 1/Tabulka „Evidence činností“ obsahuje tyto informace (viz ukázka): Provázející učitel nepodepisuje žádné smlouvy ani tabulku. Uzpůsobte funkčně pro on-line výuku. Adresa školy, kde působíte na praxi:…………………………………………………………………………….. DATUM VYUČOVACÍ HODINA/Y 1. hodina Německý jazyk 2. hodina Anglický jazyk 3. hodina Německý jazyk 4. hodina Občanská výchova On-line hodina (ZOOM)/fyzika ROČNÍK KONKRÉTNÍ ČINNOSTI STUDENTA/KY Počet hodin PROVÁZEJÍCÍ UČITEL/ nepodepisuje se Pondělí: 16. 10. 2017 6. D Společná příprava na výuku, příprava a kontrola pracovních listů na číslovky. 1 hodina = 45 minut vyučovacích Mgr. Břetislav Bach/Bc. Anna Bílá (nepodepisovat) Pondělí: 16. 10. 2017 7. ročník Pomoc žákům při skupinové práci: procvičování sloves, názvů sportů, minulého času. Velká přestávka: Dozor na chodbě 2 hodiny příprava studijních materiálů + 1 on-line hodina Mgr. ZX Pondělí: 16. 10. 2017 6. C Vedení hodiny společně s další studentkou: 2 cvičení připravená paní učitelkou, opakování, probírání číslovek a procvičování 1 on-line hodina Mgr. yx Pondělí: 16. 10. 2017 6. D Vedení hodiny společně s další studentkou: opakování svátků v ČR v roce, psaní textů na téma oblíbené svátky, zpětná vazba k textům žáků 1 Mgr. yx Pondělí: 16. 10. 2017 7. A hodina probíhá jednou za týden Příprava komentované prezentace na výuku, výběr výukového videa a jeho zařazení do instrukcí pro domácí přípravu žáků, na hodině jsem byl jen připojen, bez aktivních vstupů. 3 hodiny příprava prezentace + 1 on-line hodina Spolupracoval jsem s učitelem Mgr. ZI Pokud absolvujete supervizní setkání, uvádíte jej do tabulky a odečítáte si 2 hodiny z celkové doby strávené na praxi, stejně tak organizační schůzka 1 hodina, evaluační schůzka 2 hodiny. Při vedení on-line výuky není třeba rozlišovat, zda budete mít 20 hodin přípravu na výuku nebo 40 hodin, sčítáte si jak přípravu na výuku (vytváření různých prezentací, výukových videí, pracovních listů) tak vedení on-line hodin nebo konzultací s žáky, celkem je třeba dosáhnout 60 hodin. Výukovou jednotku, která má 45 minut berte prosím jako jednu hodinu. 2/REFLEXE PRAXE – je nezbytné písemně odevzdat v jednom souboru s „Evidencí činností“ Reflektivní otázky k asistentské praxi_asistent pedagoga:  Jak na mě působilo školní prostředí, ve kterém jsem praxi absolvoval/a? (neplatí pro on-line výuku)  V čem se mi dobře spolupracovala s učiteli ve výuce? Kdy spolupráce nefungovala?  V čem pro mě byla praxe profesním přínosem a v čem osobnostním přínosem?  Co jsem se na praxi naučil/a o spolupráci asistenta pedagoga s učitelem?  Co jsem se na praxi naučil/a o pedagogické práci s žáky?  Co na praxi probíhalo jinak, než jsem očekával/a?  Co jsem se naučil o vedení on-line výuky?  Jaké pedagogické dovednosti bych u sebe chtěl/a rozvíjet v následující praxi? V písemné formě reflexe se pokuste odpovědět na otázky buď v podobě strukturovaného textu, nebo volného psaní. Rozsah minimálně 1 A4, Times New Roman 12, řádkován 1, max. 2 A4. Vložit do odevzdávárny do 31. května v jarním semestru, do 31. 1. v podzimním semestru. Individuální termín odevzdání je nezbytné dopředu domluvit s dr. Škarkovou.