AUTOEVALUACE VLASTNÍ HODNOCENÍ ŠKOLY CO TO JE ? • Proces, při kterém škola systematicky získává, vyhodnocuje a využívá informace o sobě a o vlastní činnosti. K ČEMU TO JE ? •Zjistit výchozí stav a vlastní potřeby pro plánování dalšího rozvoje •Vytvářet a korigovat školní vzdělávací program CO ZJIŠŤOVAT ? •Jak se nám daří plnit stanovené cíle ? •Jaké jsou naše silné a slabé stránky ? •Jak účinná jsou přijímaná opatření ? Kde hledat odpovědi ? •V podmínkách vzdělávání •V průběhu vzdělávání •V sociálním klimatu školy •Ve výsledcích vzdělávání •V řízení školy a profesním rozvoji pedagogů Jak získat informace ? •Testováním •Hospitacemi, pozorováním •Analýzou dokumentace •Dotazníky •Workshopy •Rozhovory •Pomocí portfolií •Sociometrickými šetřeními, výzkumy Jak poznat, co je dobře ? •Vzhledem k cílům •Vzhledem k vlastnímu ŠVP •Vzhledem k dřívějšímu stavu školy •Vzhledem ke stavu jiných škol •Vzhledem k očekáváním uživatelů školské služby •Vzhledem k požadavkům zřizovatele •Vzhledem k podmínkám vzdělávání a ekonomickým zdrojům •Vzhledem ke stanoveným standardům A co s tím ? •Tvorba (revize, korekce) ŠVP •Změny cílů, obsahu, organizace, metod, hodnocení •Změny pravidel, priorit •Podpora dalšího vzdělávání pedagogů •Personální opatření •Prezentace školy, informační systémy, spolupráce s partnery LEGISLATIVA •§ 12 Zákona 561/2004 Sb. •§ 8 a 9 Vyhlášky 15/2005 Sb. •Sdělení MŠMT k provádění vlastního hodnocení školy čj. 19229/2006-20 •Struktura ŠVP v RVP TERMÍNY •Za 1 nebo 2 roky počínaje 2005/2006 •Do 30. 9. projednat návrh struktury vlastního hodnocení školy v pedagogické radě •Do 31. 10. 2007 projednat vlastní hodnocení školy v pedagogické radě MCj03355240000[1] CO VYUŽÍT •rvp.cz •uiv.cz •nuov.cz •csicr.cz •kalibro.cz •scio.cz •Rýdl: Hodnotíme svoji školu, Praha, 1999 •Nezvalová: Kvalita ve škole, Olomouc, 2003 •Havlínová: Program podpory zdraví ve škole, Praha, 1998 SYSTÉM AUTOEVALUACE MCj03433450000[1] ZJIŠŤOVÁNÍ ANALÝZY, VYHODNOCOVÁNÍ ZVEŘEJNĚNÍ CÍLE KRITÉRIA OBLASTI NÁSTROJE OPATŘENÍ j0233018 MCj03355240000[1] TERMÍNY