Přechod z brumenda k samohlásce Melodické skoky a legato (h) m - mni, (h)m mno (h) m - mnů - měkké nasazení tónu a plynulý prechod k vokálu přes nosovky "mn" - začátek cvičeni asi v polovině hlasového rozsahu - možnost opakovaní cvičení v půltonovém posunu výše/níže <^)4 »-1- —m —O- m J j '—a1—*— f * \ t* ■^P*-^-J é-*- —--*^—* _K_ Ry - já Ry - já -n"r [:1i 1 - naslovení hlásky "r" - intonační jistota u kvintového skoku - intonační jistota u sekundového postupu k výchozímu tónu - vyváženost hlásek "y" a "a" Otevřené vokály v rozsahu kvinty r^-r-——m- 2 3 4 fi) 4—i-!—-J—J—J—J--- V J » J *—* J * va - va - va - va - va - va - va - va -ve - ve - ve - . vi - vi - vi - . - vá va - va - va - va - va - va - va - va ve - ve - ve - . vi - vi - vi - . í - v á ♦V 4—g-efr- rh-k- b^TT-%- —>í—*— «- rift i— - měkké nasazeni tónu pomoci souhlásky "vŤ' (možnost jiné varianty: fa3 ma:...) - začátek cvičení asi v polovině hlasového rozsahu - možnost opakovaní cvičeni v půltonovém posunu vyše/niže - jednotlivé slabiky fádně vyslovovat, ale pocitově zpíva:t legato ! Staccato 7T-$-i—q— 2 4 j- ? -ja -(h)a -(h)a -(h)a -(h ^ r J- 3= )a -(h)a -(h)a -(h)a -(h)á fJ l*kp— ja -(h)a -(h)a -(h)a -(h ~n—g-Hf 1 ■ M )a -(h)a -(h)a -(h)a -( sJ i)á g- ^H-^-^ g = -8-3mS— ä^i-3- ■í- é- i—aL_|-^ 1—" f 1- - měkké nasazení tónu pomocí souhlásky "j" (možnost jiné varianty: fa, ma, ...) - začátek cvičení asi v polovině hlasového rozsahu - možnost opakováni cvičení v půltonovém posunu výše/níže