MERTIN, V. GILLERNOVÁ, I. Psychologie pro učitelky mateřské školy. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-7178-799-X
OPATŘILOVÁ, D. (ed), Pedagogicko-psychologické poradenství a intervence v raném a předškolním věku u dětí se speciálními vzdělávacími potřebami. Brno: Paido, 2006. ISBN 80-210-3977-9
PIPEKOVÁ, J. (ed), Kapitoly ze speciální pedagogiky. Brno: Paido, 2006. ISBN 80-7315-120-0
BEDNÁŘOVÁ, J., & ŠMARDOVÁ, V. (2011). Školní zralost: co by mělo umět dítě před vstupem do školy. Brno: Computer Press.
KUTÁLKOVÁ, D. (2014). Jak připravit dítě do 1. třídy. 3., aktualiz. vyd. Praha: Grada.
ŽÁČKOVÁ, H., & JUCOVIČOVÁ, D. (1999). Děti s odkladem školní docházky a jejich úspěšný start ve škole. Praha: D&H.
Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání (2018) [online]. Praha: VÚP. Dostupné z: https://www.msmt.cz/file/45304/
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání (2021) [online]. Praha: VÚP. Dostupné z: http://www.nuv.cz/file/4983/