Předškolní pedagogika XPPk04

Společné vzdělávání, návaznost předškolního a základního vzdělávání

Doporučená literatura
MERTIN, V. GILLERNOVÁ, I. Psychologie pro učitelky mateřské školy. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-7178-799-X

OPATŘILOVÁ, D. (ed), Pedagogicko-psychologické poradenství a intervence v raném a předškolním věku u dětí se speciálními vzdělávacími potřebami. Brno: Paido, 2006. ISBN 80-210-3977-9

PIPEKOVÁ, J. (ed), Kapitoly ze speciální pedagogiky. Brno: Paido, 2006. ISBN 80-7315-120-0

BEDNÁŘOVÁ, J., & ŠMARDOVÁ, V. (2011). Školní zralost: co by mělo umět dítě před vstupem do školy. Brno: Computer Press.

KUTÁLKOVÁ, D. (2014). Jak připravit dítě do 1. třídy. 3., aktualiz. vyd. Praha: Grada.   

 ŽÁČKOVÁ, H., & JUCOVIČOVÁ, D. (1999). Děti s odkladem školní docházky a jejich úspěšný start ve škole. Praha: D&H. 

Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání (2018) [online]. Praha: VÚP. Dostupné z: https://www.msmt.cz/file/45304/ 

Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání (2021) [online]. Praha: VÚP. Dostupné z: http://www.nuv.cz/file/4983/  

Seznamte se s prezentacemi k tématu


Volně dostupné publikace o vzdělávání dětí se SVP a dětí nadaných.


Rozšiřující materiály pro zájemce


NOMI
Metoda sloužící k identifikaci nadaných dětí, která byla vytvořena v roce 2012 v rámci grantového projektu Pedagogicko-psychologické poradny Královéhradeckého kraje. Je určená primárně pedagogům mateřských škol.
Děti s odlišným mateřským jazykem v MŠ
Metoda sloužící k identifikaci nadaných dětí, která byla vytvořena v roce 2012 v rámci grantového projektu Pedagogicko-psychologické poradny Královéhradeckého kraje. Je určená primárně pedagogům mateřských škol.
Materiál pro práci v semináři


Nezapomeňte prosím vyplnit!