Předškolní pedagogika XPPk04

Participace rodiny a mateřské školy, vzdělávání dětí od dvou do tří let

Doporučená literatura

Grůzová, L., & Syslová, Z. (2015). Dvouleté dítě v předškolním vzdělávání. Brno: Masarykova univerzita.

Helus, Z. (2004). Dítě v osobnostním pojetí. Praha: Portál.

Koťátková, S. (2008). Dítě a mateřská škola. Praha: Grada Publishing.

Kropáčková, J., & Splavcová, H. (2017). Dvouleté děti v předškolním vzdělávání. Od jara do léta. Praha: Raabe.

Langmaier, J., & Krejčířová, D. (1998). Vývojová psychologie. Praha: Grada Publishing.

Matějček, Z. (2005). Prvních 6 let ve vývoji a výchově dítěte: normy vývoje a vývojové milníky z pohledu psychologa: základní duševní potřeby dítěte: dítě a lidský svět. Praha: Grada Publishing

Majerčíková, J., Petrů Puhrová, B. (2018).  Mezi rodinou a školou (studijní opora). Zlín: UTB.

Sheedyová-Kurcinková, M. (1998). Problémové dítě v rodině a ve škole. Praha: Portál.

Splavcová, H., & Kopáčková, J. (2016). Vzdělávání dětí od dvou let v MŠ. Praha: Portál.

Rabušicová, M., Šeďová, K., Trnková, K., & Čiháček, V. (2004). Škola a/versus rodina. Brno: MU.

Lindner, U. (2019). Pozor, rodiče ve školce! Praha: Portál.

Lažová, L. (2013). Mateřská škola komunikuje s rodiči. Praha: Portál.

Čapek, J., Lauermann, M., & Příkazská, I. (2017). Jak budovat dobrý vztah s rodiči. Praha: Raabe.

Zde naleznete prezentace k tématu


Pro zájemce:

Zde naleznete historii péče o děti mladší tří let a porovnání dvouletých a tříletých dětí z hlediska vývojové psychologie.

Dále jsou zde 2 texty pro samostudium:

Majerčíková, J., Petrů Puhrová, B. (2018).  Mezi rodinou a školou (studijní opora). Zlín: UTB.

Majerčíková, J., & Rebendová, A. (2017). Edukace v mateřské škole v perspektivě rodičů vysokoškoláků. E-Pedagogium, 17(3), 65–77.

Následující