Teorie a praxe kurikula předškolního vzdělávání

Téma 3: Teoretická východiska projektování. Formulování cílů a propojení s obsahem vzdělávání.

Doporučená literatura

Havlínová, M. & Vencálková, E. (Eds.) (2008). Kurikulum podpory zdraví v MŠ. Praha: Portál.

Kovalik, S. (1995). Integrovaná tematická výuka. Kroměříž: Spirála.

Kratochvílová, J. (2006). Teorie a praxe projektové výuky. Brno: MU.

Pash, M., et al. (2008). Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Praha: Portál.

Syslová, Z., & Štěpánková, L. (2016). Projektování v MŠ. Brno: MU (elektronická skripta).

Studijní texty

Přečtěte si 1. a 2. kapitolu ve studijním textu Projektování v mateřské škole, která Vás seznámí se základními pojmy a s rozdíly mezi integrovanou tematickou výukou a projektovou výukou, pojetím cílů předškolního vzdělávání a s jejich vztahem a propojením s obsahem vzdělávání.

Prezentace

Shrnutí témat najdete v prezentacích.

Projektová výuka Nížkovice

V této prezentaci najdete souhrnné informace o projektové výuce v MŠ Nížkovice.

Rozšiřující texty

Pro inspiraci a pro zájemce o rozšiřující informace zde máte vložené tabulky kurikula podpory zdraví, které obsahují všech 50 kompetencí tohoto inovativního vzdělávacího programu propojených s dílčími cíli a očekávanými výstupy (ukazateli dosaženého vzdělání).

Na výuce budeme kompletovat cílové kategorie RVP PV, tzn. kompetence, dílčí cíle a výstupy. Zde máte k dispozici RVP PV (2018) a podklady pro konkretizaci cílů (Bloomovu taxonomii cílů).