A) Doporučení pro vzdělávání žáka se speciálními vzdělávacími potřebami ve škole Dítě/žák/student: Jméno a příjmení Datum narození Bydliště Škola Ročník 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10. Souhrnné údaje k vyšetření a stanoveným PO1: Převažující stupeň PO1 2. 3. 4. 5. Identifikátor . „, . „ » , znevýhodnění 1. X (stupen neurčen) Návrh organizační n bez ivp1 □ třída, oddělení, studijní skupina zřízená podle § 16 odst. 9 formy vzdělávání školského zákona □ s ivp □ zařazení do školy, třídy, oddělení, studijní skupiny, která vzdělává žáky podle §16 odst. 9 školského zákona (doložit žádost zákonného zástupce nebo zletilého žáka) □ vzdělávání v základní škole speciální podle rvp zšs1 díl 1 □ vzdělávání v základní škole speciální podle rvp zšs1 díl 2 Datum přijetí žádosti o poskytnutí poradenské pomoci Datum vyšetření v ŠPZ1 Datum konzultace se školou i -PO = podpůrné opatřeni, IVP = individuálni vzdelávací pian, RVP ZSS = rámcový vzdelávací program základní školy speciální, ŠPZ = školské poradenské zařízení, AAK= alternativní a augmentativní komunikace. Platnost doporučení do Termín nového posouzení speciálních vzdělávacích potřeb Návrh zahájení poskytování podpůrných opatření I. Závěry vyšetření žáka podstatné pro vzdělávání a pobyt žáka ve škole II. Vyhodnocení Plánu pedagogické podpory (pokud byl poskytován) III. Podpůrná opatření (Doplňte konkrétní postupy v těch kategoriích podpůrných opatření, které mají být aplikovány ve škole) Metody výuky, úpravy obsahu vzdělávání I stupeň po1 Forma vzdělávání2 | stupeň po1 Úprava očekávaných výstupů vzdělávání3 | stupeň po1 Organizace výuky (úpravy v organizaci výuky ve školní třídě případně i mimo ni; požadavky na práci pedagogů; podpora žáků, u kterých nelze zajistit domácí přípravu; požadavky na specifika domácí přípravy) 2 § 25 školského zákona. 3 § 16 odst. 2 písm. e) školského zákona. Požadavky na organizaci výuky ve škole Stupeň Počet hodin Kód podmíněné NFN □ Předměty speciálně pedagogické péče: Uzpůsobení forem komunikace a zprostředkování informací (AAK1, Braillovo písmo) ANO - NE............................................................................................................................... viz pomůcky Personální podpora - pedagogická Stupeň Počet hodin Kód NFN5 □ Asistent pedagoga □ Pedagog □ Školní speciální pedagog □ Školní psycholog Personální podpora - nepedagogická Stupeň Počet hodin Kód NFN5 □ Tlumočník českého znakového jazyka □ Přepisovatel pro neslyšící Hodnocení žáka (kritéria hodnocení, specifika forem hodnocení podle charakteru obtíží žáka) Stupeň PO1 Zařazení žáka do školy, třídy, oddělení, skupiny podle § 16 odstavec 9 školského zákona (odůvodnění zařazení) Stupeň PO1 Pomůcky Stupeň PO1 Kompenzační pomůcky (uveďte také období užívání Forma pomůcky a případné investiční a neinvestiční náklady) Stupeň pořízení6 Kód NFN5 Kód podmíněné NFN - kód normované finanční náročnosti v souladu s resortním číselníkem podpůrných opatření (RAPP) zveřejněným způsobem umožňujícím dálkový přístup; škola vykáže toto podpůrné opatření, pouze pokud nelze žákovi Doskytovat podpůrné opatření v rámci stávající skupiny. Kód NFN - kód normované finanční náročnosti v souladu s resortním číselníkem podpůrných opatření (RAPP) zveřejněným způsobem umožňujícím dálkový přístup. V = Výpůjčka; N = Nákup, J = jiné (vypište). Speciální učebnice a pomůcky (uveďte také období Forma užívání pomůcky a případné investiční a neinvestiční náklady) Stupeň pořízení6 Kód NFN5 Softwarové a IT vybavení (uveďte také období užívání Forma pomůcky a případné investiční a neinvestiční náklady) Stupeň pořízení6 Kód NFN5 Prodloužení délky vzdělávání Stupeň po1 IV. Podpůrná Opatření jiného druhu (respektovat zdravotní stav, zátěžovou situaci v rodině či škole - vztahové problémy, postavení ve třídě; v jakých činnostech, jakým způsobem) V. Úprava podmínek přijímání ke vzdělávání a ukončování vzdělávání (uveďte stupeň podpůrného opatření) Zpracoval Adresa a název pracoviště vystavujícího doporučení Vedoucí pracoviště (jméno a podpis) Razítko Datum Poučení: Zletilý žák nebo zákonný zástupce žáka může do 30 dnů ode dne, kdy obdržel toto doporučení školského poradenského zařízení, požádat právnickou osobu zřízenou a pověřenou ministerstvem prováděním revizí o jeho revizi. O revizi tohoto doporučení může požádat také škola, školské zařízení nebo orgán veřejné moci, který svým rozhodnutím uložil zákonnému zástupci dítěte nebo žáka, dítěti, žákovi nebo studentovi povinnost využít odbornou poradenskou pomoc ve školském poradenském zařízení, do 30 dnů ode dne, kdy doporučení obdržely. VI. Převzetí Datum Podpis zletilého žáka nebo zákonného zástupce VII. Žádost o povolení vzdělávání podle individuálního vzdělávacího plánu V případě doporučení podpůrného opatření spočívajícího ve vzdělávání podle individuálního vzdělávacího plánu žádám o jeho zpracování školou. Datum Podpis zletilého žáka nebo zákonného zástupce VIII. Informovaný souhlas zákonného zástupce nebo zletilého žáka s poskytováním doporučených podpůrných opatření ve škole Prohlašuji, že a) výslovně souhlasím s poskytováním v doporučení uvedených podpůrných opatření, b) byl/a jsem informován/a o důsledcích, které vyplývají z poskytování podpůrného opatření, zejména o změnách ve vzdělávání v souvislosti s poskytováním podpůrného opatření, c) byl/a jsem informován/a o organizačních změnách, které v souvislosti s poskytováním podpůrných opatření mohou nastat, a d) podpisem stvrzuji, že jsem informacím uvedeným v písmenech b) a c) porozuměl/a. Vyjádření informovaného souhlasu ANO NE S VÝHRADAMI Datum Podpis zletilého žáka nebo zákonného zástupce