ZÁVĚREČNÁ PRÁCE Prosím, popřemýšlejte v rámci níže uvedených otázek, týkají se praxe, ne výzkumu, ale z výzkumu a potřeb praxe tyto otázky vycházejí:: 1. Co chcete dělat? 2. Proč je to potřeba dělat? 3. Jak to chcete dělat? Studium literatury a pramenů k vybraným tématům by Vás mělo nasměrovat k tomu, abyste v tom, co uděláte našli odpovědi na výše uvedené otázky. Martin Hudek Koncepce terénní výuky –příklad z praxe. Klíčová slova: terénní výuka, RVP, ŠVP, učební osnovy, tematický plán, koncepce, koordinace Základem je metodika tvorby koncepce terénní výuky a práce s učebními osnovami zeměpisu. https://munispace.muni.cz/library/catalog/view/1238/3439/996-1/0#preview Postup práce na zapracování tématu do školních osnov je uvedený v metodice. Další zdroje k terénní výuce jsou na: http://civ.upol.cz/soubory/vystupy/teorie/Hofmann_et_al_2014.pdf https://www.envigogika.cuni.cz/index.php/Envigogika/article/view/533/684 - přehledová studie Alena Němečková Regionální geografie – konceptuální přístup Klíčová slova: regionální geografie, regionalizace, RVP, ŠVP, učební osnovy – tematický plán zeměpisu, tradiční přístup - konceptuální přístup Je třeba projít materiály, které máte ve studijních materiálech např.: https://is.muni.cz/auth/el/ped/podzim2020/Ze2RC_DSK5/um/makro_nrg/000-025___uvod.pdf - nová regionální geografie – nejenom úvod https://www.egeografie.cz/egeografie/metodika.pdf - koncepty výuky geografie, minimálně úvod a pak hledat koncepty k vybranému makroregionu a státu https://is.muni.cz/auth/el/ped/podzim2020/Ze2RC_DSK5/um/janko_publikace/Janko_nonverb.pdf - hodnocení učebnic - nonverbální prvky https://is.muni.cz/auth/el/ped/jaro2021/Ze2RC_DKK6/zaverecna_prace/Tradice_koncepty_1.pdf rozdíl mezi tradičním a konceptuálním pojetím výuky zeměpisu Eva Puskarčíková Regionální geografie – myšlenkové, pojmové mapy Klíčová slova: myšlenková mapa, pojmová mapa, mentální mapa, regionální geografie, regionalizace, RVP, ŠVP, učební osnovy – tematický plán zeměpisu, silné znalosti Je třeba projít materiály, které máte ve studijních materiálech např.: https://is.muni.cz/auth/el/ped/podzim2020/Ze2RC_DSK5/um/makro_nrg/000-025___uvod.pdf - nová regionální geografie https://is.muni.cz/auth/el/ped/podzim2020/Ze2RC_DSK5/um/janko_publikace/Janko_nonverb.pdf - hodnocení učebnic - nonverbální prvky https://is.muni.cz/auth/el/ped/jaro2021/Ze2RC_DKK6/zaverecna_prace/Tradice_koncepty_1.pdf rozdíl mezi tradičním a konceptuálním pojetím výuky zeměpisu https://is.muni.cz/auth/el/ped/jaro2021/Ze2RC_DKK6/zaverecna_prace/Vyzkum_finsko__silna_geografie.p df - výzkum Finsko Dohledat literaturu k myšlenkovým mapám. Jana Štrobíková Atlas ve výuce zeměpisu – tvorba otázek Klíčová slova: učební pomůcky ve výuce zeměpisu, mapa, atlas, RVP, ŠVP, učební osnovy – tematický plán zeměpisu, mapové dovednosti, Bloomova taxonomie, učební úlohy, návaznost a progrese. Je třeba projít materiály: http://mapovedovednosti.cz/ - vše, co je v této metodice https://is.muni.cz/auth/el/ped/jaro2020/Ze2RC_DFK4/um/tematicke_okruhy/to10/uculohy_Reznickova.pdf - učební úlohy, Řezníčková Najít literaturu k učebním pomůckám