Poslechová ukázka – Antonín Dvořák: Slovanský tanec č. 8, č. 6 EKG HUDBY: · kreslení hudby jako EKG lihovým fixem na balicí papír · přirovnání k EKG, vysvětlit možný směr a rozsah čar (velký/malý rozsah, hranatá/kulatá, souvislá/přerušovaná, pokračuje dál/zastaví se na místě) · rozdělit žáky do dvojic (vodič – kontroluje průběh, malíř – má zavázané oči šátkem) · pustit pro žáky neznámou hudební ukázku (Antonín Dvořák: Slovanský tanec č. 8, č. 6) · žáci zaznamenávají průběh hudby, vystřídají se, poté porovnat obě ukázky · závěr – přijít společně na to, čím to je, co kreslení ovlivnilo (melodie, výška tónů, dynamika, tempové změny, rytmus – hudebně výrazové prostředky) Antonín Dvořák: Slovanský tanec č. 8 Antonín Dvořák: Slovanský tanec č. 6